Klantenservice

De SKP Klantenservice helpt je graag.

Wij helpen jou graag

Een aantal zaken regel je heel gemakkelijk online. Via Mijn SKP kan je je gegevens wijzigen, pluspakketten activeren, facturen en telefoniespecificaties downloaden en storingen doorgeven. In het menu hiernaast vind je het zenderoverzicht, veelgestelde vragen en een aantal handleidingen voor het installeren van je modem en bijvoorbeeld het instellen van e-mail en telefonie.

Voor alle andere zaken bel je ons op 0800-2352249 of per email: info@skpnet.nl. Tijdens kantooruren zijn wij ook bereikbaar via Whatsapp: 06-14459273.

Actuele storingen

Lees hier over onze actuele storingen:

Werkzaamheden

Lees hier over onze werkzaamheden:

Handleidingen

Heb je vragen over onze diensten? Bekijk onze Veelgestelde vragen of scroll eens door Support heen voor ondersteuning bij technische vragen. De support pagina wordt met regelmaat geüpdatet.

Download of bekijk hier onze handleidingen:

Algemeen

E-mail

Netwerk

Coax modem (Cisco/Technicolor)

Coax modem (FRITZ!Box)

Glasvezel modem (Genexis Titanium)

Glasvezel modem (Genexis Platinum)

Glasvezel modem (FRITZ!Box)

Telefonie

Televisie

TV2GO app

TV2GO box

Overige apps

Vrije modemkeuze

Meer over..

 

 

Het actuele zenderoverzicht kan je hier in pdf-formaat downloaden:

Bekijk de radiozenders.

 

 

Servicepunten

Bij onderstaande servicepunten kan je terecht voor een decoder of smartcard van SKP en voor het aanvragen van je SKP-abonnement. Kijk op de website voor de openingstijden. Onze servicepartner heeft geen fysieke winkel. 

Jotronics

Delftsestraatweg 149
2645 BA Delfgauw
tel. 015 – 262 8188
www.jotronics.nl

 

Starworx ComputerXperts (Servicepartner)

tel. 015 – 215 4839
www.starworx.nl

RoBoWeb

Boezemweg 6A
2641KH Pijnacker
tel. 015-3697799
www.roboweb.nl

 

Verhuizing doorgeven

Verhuis je binnen Pijnacker, Delfgauw of Nootdorp? Dan blijf je gewoon SKP abonnee. Geef tijdig je nieuwe adres en je verhuisdatum aan ons door. Vermeld daarbij ook of je op je nieuwe adres dezelfde pakketten wilt afnemen. Misschien wil je meteen extra zenders of een sneller internet abonnement. Dan is dit het juiste moment om daar naar te kijken.

Wij berekenen eenmalig € 35,- administratiekosten bij het verwerken van een verhuizing.

Deze kosten worden in rekening gebracht voor:

  • Het (fysiek) afsluiten van de oude woning op het netwerk van SKP.
  • Het (fysiek) aansluiten van de nieuwe woning op het netwerk van SKP.
  • De nieuwe aansluiting controleren en indien nodig nog klaarmaken voor gebruik.
  • De administratieve handelingen voor het inplannen van de monteurs.
  • De administratieve handelingen voor het omzetten van de gegevens in ons administratiesysteem.
Ik wil een verhuizing doorgeven

Veelgestelde vragen

Heb je verschillende vragen, problemen of misschien storingen? Of wil je weten of er een misschien een beter passend abonnement voor je is? Bekijk de veelgestelde vragen onderin of bel ons op 0800-2352249 zodat onze medewerkers je meteen kunnen helpen.

Ga je verhuizen of wil je gegevens of abonnementen aanpassen dan kan je dat handig zelf regelen via MijnSKP.

Automatische incasso

Altijd op tijd je rekeningen van SKP betalen? Maak dan gebruik van een automatische incasso. Je geeft eenmalig een machtiging af en je rekeningen worden voortaan automatisch betaald. Uiteraard kan je de automatische incasso stopzetten of wijzigen.

Met een automatische incasso machtig je ons om maandelijks de kosten af te schrijven. Voorwaarde is wel dat er altijd voldoende saldo op je betaalrekening staat, zodat wij het geld kunnen incasseren. Staat er onvoldoende saldo op je betaalrekening? Dan proberen wij nog 4 werkdagen de incasso uit te voeren. Uiteraard ontvang je van ons altijd de rekening per mail.

Met onderstaand machtigingsformulier kan je de automatische incasso in laten gaan. Vul het volledig in en stuur dit per post naar SKP of via e-mail naar info@skpnet.nl.

Toegang SKP Helpdesk

Indien je contact hebt met onze helpdesk en zij vragen je om via onze site Teamviewer te downloaden, klik dan op de onderstaande link om het programma Teamviewer te downloaden. 

Je hebt het programma nodig om ervoor te zorgen dat de helpdeskmedewerker van SKP je PC op afstand kan overnemen.

Na het downloaden kan je op het programma dubbelklikken waarna je kan kiezen om het uit te voeren.  Na een korte tijd zal je een nummer of sessiecode krijgen van het programma, deze gegevens heeft de helpdeskmedewerker van SKP nodig om je PC te kunnen overnemen. Na het einde van de sessie wordt de verbinding verbroken en is het voor de helpdesk niet meer mogelijk om op je computer mee te kijken.

Download TeamViewer

Check wat er mogelijk is op jouw adres

Check welke internetsnelheid mogelijk is op jouw adres en ontdek of je toegang hebt tot glasvezel. Met glasvezel bepaal je de basis van je internetabonnement.

Veelgestelde vragen

Wij hebben de Veelgestelde vragen uitgebreid met een Support pagina. De support pagina is nieuw opgezet en wordt momenteel gevuld met alle technische vragen over onze diensten. Reguliere vragen over SKP zijn hier te vinden 🙂 

Heb je een vraag die er niet bij staat, bel of mail ons gerust! Je vindt onze gegevens rechts onderin de website.

 

Alles-in-1

Kijk voor de actuele tarieven op skpnet.nl/tarieven. Je kunt naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het actieaanbod voor nieuwe klanten geldt alleen, als zij de afgelopen 6 maanden geen diensten van SKP hebben afgenomen.

De basistarieven telefonie bedragen naar vast en mobiel binnen Nederland € 0,12 per minuut bij een starttarief van € 0,080. Gesprekken worden afgerekend per seconde. Bij ‘Bellen daluren’ belt u kosteloos tussen 19.00 en 8.00 uur en in het weekend. Bij ‘Bellen altijd’ worden er geen kosten in rekening gebracht voor bellen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Voor informatie m.b.t. bellen naar het buitenland kunt u contact opnemen met de klantenservice van SKP.

 

Wie zich inschrijft voor alles-in-1 krijgt de eerste 12 maanden korting op de abonnementskosten bij een 2-jarig contract en de eerste 6 maanden bij een 1-jarig contract. De tarieven zijn te vinden op skpnet.nl/tarieven EN regelmatig als acties op de hoofdpagina. 

Ja, Alles-in-1 staat voor televisie + internet + telefonie in 1 pakket. U kunt als abonnee van SKP wel alleen internet afnemen bovenop uw televisieaansluiting. U heeft dan dus feitelijk 2in1, maar mist daarmee wel het aantrekkelijke telefonieaanbod.

Nee, dit is niet mogelijk. Telefonie wordt uitsluitend geleverd als onderdeel van het SKP Alles-in-1-pakket.

Standaard krijgt u het basispakket met meer dan 70 zenders, waarvan meer dan 60 in HD-kwaliteit. Ook bieden wij twee zenders in Ultra HD-kwaliteit. Het basispakket kun u naar eigen smaak uitbreiden met uiteenlopende pluspakketten. Bent u voetballiefhebber, sportfanaat, kijkt u graag een goede film of heeft u kleine kinderen? Breid het zenderpakket uit met ons Premium pakket, ESPN, Ziggo Sport, Film1 of het Erotiek pakket. U regelt dat via www.skpnet.nl of via onze klantenservice op 0800- 235 2249.

U kunt het basispakket naar smaak uitbreiden met een aantal themapakketten. Al vanaf € 12,- heeft u 34 zenders extra met nieuws, cultuur, wetenschap, sport, mode, geschiedenis, cartoons, muziek en erotiek. Voor  € 7,50 krijgt u het ESPN Compleet pakket. Afhankelijk van het pakket dat u kiest, zitten er ook HD-zenders bij. SKP biedt ook Film1, Ziggo Sport Totaal en aantrekkelijke Combinatiepakketten daarvan. Voor volwassenen heeft SKP ook een Erotiekpakket. Kijk voor het totale aanbod op ons zenderoverzicht www.skpnet.nl/tv/pakketten/basispakket/

Ja, dat is mogelijk met TV2GO. Met TV2GO app kan je op je mobiel, tablet of webbrowser programma’s opnemen en terugkijken. Ook kan je bij SKP een set-top box toevoegen aan je abonnement. Dit kastje sluit je aan op je tv. Daarmee kan je ook programma’s opnemen en terugkijken..

SKP biedt geen analoge televisie meer, wel kan je nog naar analoge radiozenders luisteren.

Bij internet van SKP krijgt u standaard:

  • Maximaal 6 e-mailadressen (POP3)
  • Maximaal 1 alias per e-mailadres
  • Virus/spam filter
  • Webmail

Uiteraard kan u ook uw eigen mailadres behouden van o.a. Hotmail, Live of Gmail. Mocht u een mailadres bij u huidige aanbieder hebben, informeer dan bij uw huidige aanbieder naar de mogelijkheden.

Elke aanbieder verplicht de mail voor 6 maanden door te sturen naar een nieuw e-mailadres.

Ja, dat kan als uw woning is aangesloten op een glasvezelaansluiting van SKP. Zie voor meer informatie: www.skpnet.nl/internet/

Uiteraard kunt u met het modem dat u bij SKP Alles-in-1 krijgt draadloos internetten. Standaard wordt echter ook een UTP-kabel meegeleverd om een bedrade verbinding te maken met uw computer. Weet wel dat op de sterkte van het WiFi-signaal verschillende zaken van invloed zijn, die de snelheid van uw internetverbinding kunnen beïnvloeden. Denk aan andere draadloze apparatuur, betonconstructies, maar ook aan andere WiFi-verbindingen in uw directe omgeving.

U krijgt het modem in bruikleen; hier hoeft u niet voor te betalen. 

Bij uw Alles-in-1 of internetabonnement krijgt u standaard 6 e-mailadressen (…@skpnet.nl). Uw eerste (hoofd)adres vraagt u aan via het inschrijvingsformulier waarmee u uw modem ophaalt. Vergeet niet hierop ook uw huidige e-mailadres in te vullen voor de bevestiging. Eventuele andere adressen kunt u vanaf online aanmaken via onze zelfservice-portal MijnSKP.

U kunt de e-mailadressen zelf aanmaken en beheren via MijnSKP. Het duurt ongeveer een uur voordat uw e-mailadres actief is. 

Voor abonnees met een provider-onafhankelijk e-mailadres (bijvoorbeeld Gmail of Hotmail) blijft dit gewoon werken. Abonnees met een provider-gerelateerd e-mailadres (…@caiway.nl of …@planet.nl) moeten de instellingen van hun e-mailprogramma wijzigen. Zie hiervoor de handleidingen op https://skpnet.nl/klantenservice/#tab_handleidingen . Vergeet ook niet uw nieuwe adres door te geven aan de contacten uit uw adresboek.

Sinds medio 2020 is de oude aanbieder verplicht om de e-mail nog 6 maanden door te sturen naar uw nieuwe e-mailadres bij SKP.

  • Gratis onderling bellen SKP-klanten
  • Nummerbehoud
  • Voicemail
  • Wachtgesprek
  • Inkomend nummerweergave
  • Uitgaand nummeronderdrukking
  • Blokkeren bellen naar 06
  • Blokkeren bellen naar 0900
  • Doorschakelen
  • Aanpassen ringtime
  • Gidsvermelding
  • Afrekenen per seconde

Wilt u uw huidige telefoonnummer meenemen, dan kan dat. SKP biedt gratis nummerbehoud. Houdt u er rekening mee dat u niet zelf uw huidige telefoonabonnement moet beëindigen, want dan kan SKP uw nummer niet meer overnemen. Liever een nieuw nummer? In dat geval moet u zelf uw oude telefoonnummer opzeggen.

Het duurt ongeveer 2 weken voordat de portering van uw nummer is geregeld. Zodra u uw verzoek heeft ingediend, benadert SKP uw huidige aanbieder.

Het duurt ongeveer een week voordat een nieuw aangevraagd telefoonnummer actief is.

De werking van een alarminstallatie is niet gegarandeerd met telefonie van SKP. Als het modem zonder stroom komt, is er geen telefonie en dus ook geen alarmering meer mogelijk via het modem en de bijbehorende telefoonverbinding. Veel verzekeraars accepteren het alarmsysteem ook niet als het is aangesloten op een kabelmodem, tenzij dat is voorzien van een back-up stroomvoorziening.

Om SKP alles-in-1 te bestellen, gaat u naar www.skpnet.nl/aanmelden  . Daar kunt u zich online aanmelden. Hierna krijgt u per mail een bevestiging en wordt er met u contact opgenomen voor de vervolgstappen. U kunt ook naar één van onze Servicepunten in Pijnacker, Delfgauw of Nootdorp gaan. Zij helpen u dan met de aanvraag. U krijgt uw modem voorgeïnstalleerd mee, zodat het thuis nog een kwestie van plug-and-play is. U kunt dus nog dezelfde dag online zijn.

Met het aanmeldformulier van SKP Alles-in-1 kunt u direct uw modem ophalen bij een van onze servicepunten. U kunt zich eenvoudig aanmelden via de volgende link: Aanmelden

In Pijnacker kun je terecht bij RoBoWeb op de Boezemweg en in Delfgauw bij Jotronics (Delftsestraatweg 149).

U sluit een contract voor SKP alles-in-1 of internet af voor minimaal een jaar. Daarna kunt u per maand opzeggen. Ook biedt SKP een tweejarig contract aan.

Bij het ophalen van uw modem worden direct uw wensen in het systeem verwerkt, zoals de gekozen internetsnelheid maar ook nummerbehoud en bijvoorbeeld een blokkering voor bellen naar 0900-nummers. Bovendien kan de medewerker op het servicepunt u nog een en ander uitleggen en inventariseren of u inderdaad genoeg hebt aan de standaard bijgeleverde kabels.

Ja dat kan, mits u dus televisieabonnee bent van SKP. De kosten voor televisie + internet zijn terug te vinden op https://skpnet.nl/tarieven/

Ziet u op uw televisie de melding gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma? Veel al is dit een probleem in de communicatie tussen de televisie en CI+ Module.

Stap 1
Ten eerste is het belangrijk dat u zeker weet dat deze televisiekanalen in uw abonnement zitten. U kunt dit controleren op MijnSKP. Daarnaast communiceert niet elke CI+ module met elk merk televisie en televisienetwerk. Informeer daarom bij voorkeur bij onze servicepunten wat de beste opties zijn, meldt daarbij nadrukkelijk wat voor televisie u heeft en dat u abonnee bent van SKP in Pijnacker.

Stap 2
De foutmelding kan ook te voorschijn komen als de CI+ Module en de televisie geen goed contact met elkaar maken. Haal daarom uw CI+ module uit de televisie en plaats deze weer terug. De authenticatie zal worden gestart. Dit kan maximaal 2 minuten duren.

Stap 3
Veel problemen kunnen worden opgelost door de fabrieksinstellingen van de TV te herstellen. Haal eerst de CI+ module uit de televisie.

Ga in het menu van de televisie naar Fabrieksinstellingen (Raadpleeg de handleiding van u televisie hoe u dat kunt vinden).

Tijdens de herinstallatie van televisie naar een kanaalbron. Kies hier altijd voor Cable-DVB-C  of Kabel.

Tevens vraagt de televisie tijdens de herinstallatie naar een frequentie code en netwerk ID. Pas deze aan indien nodig.

Frequentie: 554.000 (de hoeveelheid nullen is afhankelijk van uw TV)
Netwerk ID: 8888
QAM Formaat: QAM 64
Symboolrate: (K-Baud): 6900

Nadat de televisie volledig is ingesteld, zet u de televisie op NPO1. Plaats vervolgens de CI+ Module weer terug in de CAM-module. Controleer of alle zenders het weer doen.

Stap 4
Heeft u nog steeds dezelfde foutmelding. Dan kan uw televisie of uw CI+ module defect zijn. Test daarom de CI+ module in een andere televisie. Mocht u geen andere CI+ TV hebben, dan kunt u het controleren bij buren of vrienden. Ook kunt u het laten controleren bij SKP of bij onze servicepunten.

Stap 5
Werkt de CI+ module op een andere locatie wel, dan is vermoedelijk uw televisie defect. Neem daarvoor contact op met de leverancier van uw televisie.

Heeft uw ontvanger of televisie geen ‘TV/Radio’-knop? Tel dan 1000 bij het gewenste kanaalnummer op. NPO Radio 1 vind u in dit geval bijvoorbeeld terug op kanaal 1801 in plaats van op 801.

Belt u nu via een andere provider en wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Dat kan. SKP kan dat bij de aanvraag van uw abonnement in gang zetten. Zeg in dit geval nooit zelf uw telefoonabonnement op. SKP kan dan namelijk uw nummer niet meer overnemen. Zodra uw nummer is overgezet naar SKP, wordt uw huidige telefoonabonnement beeindigd door uw huidige provider conform de voorwaarden. Heeft u bij uw aanmelding niet aangegeven dat u uw huidige telefoonnnummer wilt behouden, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het overzetten van uw nummer neemt gemiddeld 14 dagen in beslag. Let op dat SKP nooit uw overige diensten bij uw huidige aanbieder opzegt. U bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van uw eventuele televisie- en internetabonnement.

Wanneer u de computer of laptop via een netwerkkabel aansluit op het modem zult u in principe de maximale internetsnelheid halen van uw abonnement. Er zijn een aantal factoren die de snelheid kunnen beinvloeden. 

Kijk op http://speedtest.skpnet.nl voor meer informatie en een speedtest!

De apps worden door de makers steeds verbeterd en geupdate. Het kan dan zijn dat de ontwikkelaar van de app heeft besloten om uw televisie niet meer te ondersteunen. Hierdoor wordt door de televisiefabrikant bij een nieuwe software update automatisch de app verwijderd. U heeft dan niet meer de mogelijkheid om deze app te gebruiken of opnieuw te installeren. Voorbeeld van een app die door meerdere televisiefabrikanten niet meer wordt ondersteund bij een televisie van een paar jaar oud is de KIJK app.

Helaas heeft SKP hierop geen invloed.

SKP vindt de bescherming van uw privacy belangrijk en heeft daarom een privacyverklaring opgesteld. De actuele privacyverklaring van SKP kan u terugvinden door te klikken op de volgende link: privacyverklaring

Bij SKP betaalt u bij ‘Bellen basis’ een regulier beltarief onafhankelijk of u overdag, in de avond of in in het weekend belt. Bij ‘Bellen altijd’ betaalt u geen extra belkosten voor gesprekken naar vaste telefoonnummers en mobiele nummers in Nederland. Heeft u ‘Bellen daluren’ dan betaalt u geen kosten voor gesprekken die gestart worden vanaf 19:00 uur tot de volgende ochtend 08:00 uur. Daarnaast het gehele weekend. Gesprekken naar het buitenland worden altijd in rekening gebracht.

Alarmcentrales en faxen ondersteunen wij niet. SKP kan de goede werking hiervan niet garanderen. Een eventuele oplossing voor uw alarmcentrale is om deze om te laten bouwen naar IP.

Als het nummer op uw smartcard niet begint met 4291…, dan bent u in het bezit van een oude smartcard die niet werkt op het netwerk van SKP. In dat geval dient u een nieuwe smartcard te kopen bij één van onze servicepunten.

Bij SKP krijgt u een dynamisch IP-adres. Dit kan voor lange tijd gelijk blijven, maar er bestaat de mogelijkheid dat deze wijzigt.

SKP is aangesloten bij de Overstapservice Consumenten. Om de overstap naar SKP zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen hebben aanbieders een overstapservice ingericht voor internet, telefonie en tv.

Wanneer kunt u gebruikmaken van de Overstapservice Consumenten?

  1. Uw huidige aanbieder ondersteunt de overstapservice
  2. U neemt bij uw huidige provider tenminste internet af.
  3. U vraagt een abonnement aan op hetzelfde adres

Hoe werkt dat, overstappen met de Overstapservice Consumenten?
Binnen de Overstapservice zegt SKP namens u uw huidige contract op. Op de dag dat u nieuwe abonnement actief wordt stopt uw huidige abonnement. Zo komt u niet zonder internet, telefonie en tv en heeft u geen dubbele kosten. Als u zich aanmeldt op onze website wordt u gevraagd of u gebruik maken van de Overstapservice en ziet u welke aanbieders de Overstapservice bieden.

Zelf opzeggen
Kunt u of wilt u geen gebruikmaken van de Overstapservice Consumenten? In dat geval zegt u zelf uw huidige contract op bij uw huidige aanbieder.

Uiteraard kunt u bij SKP naar Netflix kijken. Dit is mogelijk via een Smart TV, Apple TV of Google Chromecast. Als u deze verbindt met internet en de app van Netflix download, kunt u gebruik maken van uw Netflix account.

Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je e-mail eventueel nog 6 maanden doorgestuurd wordt. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen via Mijn SKP. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude SKP e-mailadres doorsturen naar een nieuw e-mailadres.

Hoe gaat dat in zijn gang?

  1. Nadat je abonnement is gestopt heb je nog 30 dagen om deze service in te stellen in Mijn SKP
  2. SKP stuurt alle e-mail berichten door naar een door de abonnee op te geven e-mail adres.
  3. Abonnee kan dit instellen voor al zijn e-mailboxen en -adressen (inclusief in gebruik zijnde aliassen). 
  4. Na instellen kan het e-mail adres waar naartoe doorgestuurd wordt niet meer worden gewijzigd.
  5. De abonnee kan doorsturen van e-mail instellen tot tenminste contracteinddatum in Mijn SKP.
  6. Het tot tenminste 6 maanden na contracteinddatum kosteloos doorsturen van e-mail geldt ook voor e-mailboxen en -adressen waarvoor reeds een e-mail ‘forwarding’ instelling bestond.

Het verschil tussen SD, HD en 4K Ultra HD is de resolutie van het beeld. De beeldresolutie bepaalt uit hoeveel beeldpunten een beeldscherm bestaat. Hoe hoger de resolutie, des te scherper het beeld. SD kent een resolutie van 720 x 576 pixels. HD heeft een resolutie van 1280 X 720 pixels en 4K Ultra HD (UHD of 4k) heeft een resolutie van 3840 x 2160 pixels.

SKP heeft naast SD-zenders, ook veel zenders van HD-kwaliteit. Ook heeft SKP 4K Ultra HD zenders in haar basispakket.

Installatie

U kunt kiezen voor de varianten Brons, Zilver en Goud met respectievelijk 100 Mb, 250 Mb en 500 Mb internetsnelheid*. Heeft u een glasvezelaansluiting, dan heeft u de keuze uit Kristal, Briljant of Diamant met respectievelijk 150 Mb, 350 Mb of zelfs 1000 Mb internetsnelheid*. Bij alle pakketten krijgt u standaard het basispakket televisie (71 digitale zenders, waarvan 55 in HD-kwaliteit en 2 in UHD-kwaliteit) en kunt u voordelig bellen. Liever meer zekerheid? Dan kunt u uw pakket uitbreiden met ‘Bellen daluren’ of ‘Bellen altijd’ waarmee u ’s avonds en in het weekend of zelfs altijd gratis belt naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland. (*vanaf 1 juli 2021)

De installatiehandleiding krijgt u mee bij uw modem, maar is ook te downloaden op https://skpnet.nl/klantenservice/#tab_handleidingen

Bij het ophalen van uw modem bij een van de servicepunten van SKP; Wolff TV, Electro World van Dijk of Jotronics kunt u zich alvast laten informeren over de installatie in uw specifieke situatie. Eenmaal thuis kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice op 0800 – 235 2249. Komt u er met de medewerker van de klantenservice niet uit, dan zorgen wij dat u teruggebeld wordt door iemand van onze technische helpdesk. Is het probleem, eventueel met deze telefonische ondersteuning, op afstand niet op te lossen dan kunt u in overleg met SKP een beroep doen op onze installatieservice.

Dit is een eigen verantwoordelijkheid van de abonnee. SKP garandeert alleen de goede samenwerking met het Cisco modem dat u in bruikleen heeft. Dit is mogelijk voor het coaxmodem, maar ook voor het glasvezelmodem.

Dat komt doordat de WiFi-verbinding veel aan kracht verliest door dikke muren of plafonds. Eventueel kunt u vanaf het modem een bedrade verbinding tot stand brengen met een computer elders in huis.

Om de snelheid van uw internetverbinding te meten, kunt u gebruik maken van https://skpnet.nl/speedtest/. Let wel op dat u snelheidsverlies heeft als u draadloos meet. De meest eerlijke meting verricht u bedraad, dus met een vaste verbinding tussen uw modem en uw computer of laptop.

Switchen tussen de SKP Alles-in-1 pakketten kan per e-mail worden aangevraagd via info@skpnet.nl Ook kan u het zelf regelen via MijnSKP

De digitale netwerkinstellingen voor de televisie zijn:
NetwerkID: 8888
Frequentie: 554 MHz
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Om zeker te weten dat het inderdaad om een storing in het kabelnet gaat, kunt u voordat u een melding doet de volgende zaken even checken:

  • Is de TV goed aangesloten op het elektriciteitsnet?
  • Zijn de aansluitsnoeren onbeschadigd?
  • Is de TV goed aangesloten op het kabelnet?
  • Is de TV afgestemd op de juiste frequentie?
  • Maakt u gebruik van een verdeler (bij meerdere TV’s) haal die er dan tussenuit en kijk of u nog steeds dezelfde storing heeft.
  • Heeft u meer dat 2 TV’s erop aangesloten dan heeft u een versterker nodig, zit die ertussen?
  • Hebben de buren hetzelfde probleem?

Indien u alle vragen met ja kunt beantwoorden, dan is de kans groot dat het om een storing in het kabelnet gaat. Vult u dan het online storingsformulier in op MijnSKP of bel met de klantenservice op 0800 – 235 22 49. 

Ja, met een ingebouwde DVB-C tuner kunt u digitaal televisie kijken. Als u gebruik wilt maken van de extra televisiepakketten van SKP, dan heeft u een CAM-module en een SKP smartcard nodig. Deze module en smartcard zijn te koop bij onze servicepunten. In moderne televisies is de CAM-module vaak al aanwezig. In dat geval heeft u bij extra televisepakketten alleen de smartcard nodig.

Nee, SKP levert alleen het signaal aan. Dit gebeurt tot het AOP (Abonnee Overname Punt). Indien u problemen heeft met de bekabeling in huis of u wilt deze aanpassen, dan kunt u hierover advies inwinnen bij een van onze servicepunten of contact opnemen met een firma in elektratechniek.

Nee, helaas is dat niet het geval. Sommige materialen geven geen goed resultaat. U kunt het beste kabels gebruiken met het Kabelkeurmerk. Voor het doorgeven van radio- en televisieprogramma’s worden hoge frequenties gebruikt. De kabels die u gebruikt moeten voldoende hoogfrequent-dicht zijn. Dit is noodzakelijk om storingen te voorkomen. Deze dichtheid werkt twee kanten op. Alle radio- en televisiesignalen die u van uw kabelbedrijf ontvangt, blijven netjes binnen de kabel. Mogelijke stoorsignalen blijven dankzij deze hoogfrequente dichtheid keurig buiten de kabel. Een kabel die niet voldoende dicht is, zendt een deel van het signaal naar de omgeving uit. Omgekeerd kan de kabel uit de omgeving ook stoorsignalen opvangen. Bij onze servicepunten kunt u terecht voor geschikt kabelmateriaal of roep de hulp in van een deskundige.

Voor het instellen van uw tv op het netwerk van SKP drukt u op uw afstandsbediening op het knopje ‘menu’. Vervolgens zoekt u naar de keuze: instellingen, installatie of Plug & Play.

De volgende mogelijkheden moet u aangeven / kiezen:
– land: Nederland
– digitaal
– kabel (geen antenne)
– handmatig zoeken
– overige providers (geen UPC of Ziggo)

De volgende gegevens moeten ingevuld worden:
* Frequentie: 554,00 Mhz (of 554000 kHz)
* Netwerk ID: 8888
* Symboolsnelheid: 6900
* Modulatie: 64

Zenders zoeken (dit kan even duren!) en opslaan.

Bij enkele tv’s wordt gevraagd om een beginfrequentie. Wij raden u aan dan in te voeren vanaf 0 t/m 554,00

De melding ‘smartcard defect’ betekent meestal:

  • dat de smartcard verkeerd in de ontvanger zit en dus omgedraaid moet worden;
  • dat de chip op de kaart vies of vet is geworden; veeg deze schoon met een droge, zachte doek (eventueel een beetje ontvetten met druppel afwasmiddel);
  • dat de kaart echt defect is, maar dit komt maar weinig voor.

Wanneer de zenders nog steeds niet te zien zijn, raden wij u aan contact op te nemen met onze klantenservice op 0800 – 235 22 49 zodat wij de smartcard op afstand kunnen resetten. De tv en ontvanger moeten op dat moment wel aanstaan.

Mocht de smartcards defect zijn en de kaart is ouder dan 12 maanden, dan kunt u een nieuwe smartcard kopen bij onze servicepunten. Binnen 12 maanden na aankoop heeft u garantie en kunt u de kaart omwisselen bij een servicepunt van SKP.

Problemen met zenders op uw televisie komen vaak door een storing aan de digitale ontvanger. Ook kan het overnamepunt (AOP) in huis defect zijn. Voordat wij de storing doorgeven aan onze storingsdienst, vragen wij uw zelf het volgende te doen:

Problemen met digitale zenders komen vaak door een storing aan de digitale ontvanger (losse ontvanger of ingebouwd in de tv). Ook kan het overnamepunt (AOP) in huis defect zijn. Voordat wij de storing doorgeven aan onze storingsdienst, vragen wij u zelf het volgende te doen:

  1. Reset uw tv / ontvanger
    – haal de stroom een half uur van de tv / ontvanger (dus echt de stekker eruit);
    – haal de smartcard eruit en doe deze er na ongeveer 1 minuut weer goed in;
    – reset de smartcard via onze website;
    – laat de tv minimaal een half uur op de zender uit het gevraagde pakket staan die niet wordt weergegeven.
  2. Wanneer dit niet het gewenste resultaat geeft, laat de zenders dan opnieuw zoeken via het menu (zie ook ‘uw tv instellen’). Hierdoor wordt ook het systeem gereset.
  3. Controleer of uw tv / ontvanger voorzien is van de laatste software update. Dit kunt u zien in het menu van de tv / ontvanger. Is de regel ‘software update’ lichtgrijs en niet aan te klikken, dan heeft u de laatste versie. Is deze regel zwart en kunt u deze aanklikken, dan kunt u een software update uitvoeren.
  4. Bekijk de kabels en de splitter; zijn deze nog in goede staat en zitten ze goed vast? Verandert het beeld op de betreffende zenders wanneer u aan de kabel zit? Bij beschadigde kabels kan het zijn dat maar enkele zenders hier last van hebben en storing geven, dit heeft te maken met een verschillende manier van doorgifte van bepaalde zenders via de kabel.
  5. Is de ontvanger nog in goede staat? Ook dit kan het slecht doorkomen van zenders veroorzaken.

Wanneer u hierna toch nog last heeft van de storing, vul dan het storingsformulier in. Wij zullen de storing dan doorgeven aan onze monteur van de storingsdienst. Wanneer alsnog blijkt dat de storing veroorzaakt wordt door de tv / ontvanger, de bekabeling of de instellingen, dan wijzen wij u erop dat de kosten dan voor uw rekening zijn.

Ja, dat is normaal. We hebben de voorkeuzenummers ondergebracht in categorieën. Iedere categorie begint op een logische waarde. Daarnaast creëren wij hiermee ruimte om programma’s tussen te voegen. We raden u aan een favorietenlijst aan te leggen. Daarmee maakt u een interessante selectie uit het zenderaanbod in de door u gewenste volgorde. Hoe u dit moet doen staat in de handleiding van uw televisie.

Ja, u heeft een digitale ontvanger nodig om het SKP-signaal te ontvangen. Zo’n ontvanger wordt ook wel een decoder, set-top-box of receiver genoemd. Uw televisie begrijpt het digitale signaal niet zomaar, vandaar dat u iets nodig heeft om het digitale signaal geschikt te maken voor uw tv.

Alle moderne televisies hebben een ingebouwde DVB-C ontvanger. Je hebt dan geen los kastje nodig! Voor het SKP-netwerk heeft u een DVB-C ontvanger nodig. Controleer in de handleiding van uw televisie of de televisie geschikt is voor het ontvangen van een DVB-C signaal.

Is uw televisie niet geschikt voor DVB-C, dan kunt u los een DVB-C decoder kopen. Deze decoder is verkrijgbaar bij de meeste van onze servicepunten. De Humax DVB-C decoders zijn ook geschikt voor het SKP netwerk.

Als u geen ontvangst meer heeft of een foutmelding krijgt op één of meerdere digitale- of HD-zenders waar u een abonnement op heeft, dan kan u helaas niet zelf uw smartcard resetten. Neem dan contact op met SKP. Let op: het is van belang dat uw apparatuur aan staat tijdens de reset, met de smartcard erin.

  • Haal de smartcard uit de tv of ontvanger
  • Noteer het nummer dat op de kaart staat
  • Stop de kaart weer goed terug in de tv of de ontvanger
  • Zet de tv of de ontvanger aan
  • Bel met de klantenservice van SKP op 0800-2352249
  • Geef het nummer van de smartcard door (let op: getallen achter elkaar, zonder spaties en zonder de R, bijvoorbeeld 41386228125)

Smartcards zijn uitsluitend te koop bij onze servicepunten. De servicepunten zijn te vinden op: https://skpnet.nl/klantenservice/#tab_servicepunten

Waarschijnlijk kunt u geen zenders vinden omdat de specifieke instellingen van SKP (nog) niet in uw televisie staan. De netwerkinstelling van SKP zijn:

– Netwerk-ID: 8888
– Frequentie: 554 MHz (554000 KHz)
– Modulatie: 64 QAM
– Symboolsnelheid: 6900

In het glasvezelmodem van SKP zijn 4 netwerkaansluitingen verwerkt. Daarvan wordt alleen poort 1 gebruikt. Helaas kunt u niet de andere 3 aansluitingen gebruiken om meerdere apparaten op de modem aan te kunnen sluiten.

De drie andere netwerkaansluitingen in het modem zijn standaard uitgeschakeld. Deze aansluitingen zijn door SKP gereserveerd voor toekomstige ontwikkelingen voor nieuw te ontwikkelen diensten.

Abonnees die meerdere apparaten op hun internetverbinding willen aansluiten kunnen dat doen via een externe switch.

Een switch werkt als een soort stekkerdoos voor computers. Zoals een stekkerdoos met een stekker op het stopcontact wordt aangesloten om vervolgens de stroom te kunnen verdelen naar meerdere apparaten, zo doet een switch dat voor computers die zijn aangesloten op het internet.

U sluit de switch aan op poort 1 van de glasvezelmodem. U kunt daarna de andere apparatuur aansluiting op de switch. Een switch is te koop bij onze servicepunten.

Let er bij de aankoop op dat u een switch koopt die in staat is om minimaal dezelfde internetsnelheid kan verwerken als de snelheid van uw abonnement bij SKP.

De installatieservice bij SKP bestaat uit:

  • Installeren van het modem inclusief coaxkabel aansluitpunt SKP naar modem
  • Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten
  • Extra materiaal tegen kostprijs

Niet inclusief:

  • Aansluiten van meer apparaten per dienst
  • Extra kabels
  • Kabels wegwerken in de muur

De installatieservice is beschikbaar tot 4 weken na start van het abonnement

Ja, dat is mogelijk. Doordat SKP van de kabel gebruik maakt (DVB-C). U kan dus meerdere televisie’s aansluiten. Uiteraard dient u dan wel de coaxkabels aan te leggen vanuit de woonkamer of meterkast naar de desbetreffende televisie’s.

Verhuizen

Om dit te regelen moet u het verhuisformulier invullen. Dit formulier kunt u online invullen op https://skpnet.nl/klantenservice/#tab_verhuizing-doorgeven

De opzegtermijn bedraagt 1 maand. Bijvoorbeeld: bij een opzegging op 15 juni loopt uw abonnement door t/m 15 juli. Opzeggen kan alleen schriftelijk; ga naar MijnSKP en kies opzeggen. Houd er bij SKP alles-in-1 rekening mee dat u voor minimaal één of twee jaar een contract afsluit, daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Ja, dat kan. SKP verzorgt ook aansluitingen in Nootdorp. Vul het verhuisformulier in met uw nieuwe adres en SKP regelt uw overstap. 

TV2GO & apps

Lees meer over verschillende apps op de Support pagina’s.

Bekijk de TV2GO support pagina voor uitgebreide informatie over deze dienst.

Facturatie

Meestal incasseren wij uw factuur automatisch binnen 5 dagen na het toezenden van de factuur. Heeft u nog geen automatische incasso aan ons afgegeven? Vul dan het formulier in op onze website: https://skpnet.nl/klantenservice/incasso/

Indien zelf de factuur betaalt, dan moet het openstaande bedrag binnen 14 dagen op onze bankrekening staan.

Via Mijn SKP kunt u oude facturen bekijken en downloaden. Mijn SKP kunt u bereiken via https://mijnskp.skpnet.nl/

Uiteraard is dit mogelijk. Download hiervoor het formulier via de volgende link: Automatische incasso. Het ingevulde formulier kunt u bij ons afleveren of per mail toezenden naar info@skpnet.nl

Wifi probleem oplossen

Wifi in huis

Over het algemeen zie je dat de wifi van een modem toereikend is op de benedenverdieping en meestal ook op de eerste verdieping. Op de eerste verdieping is de kwaliteit van het wifi netwerk afhankelijk van de bouw van je huis. Heb je bijvoorbeeld gewapend beton in de vloer dan wordt het signaal geblokkeerd. Wij raden je aan om het wifi netwerk eerst een tijdje te gebruiken. Werkt het naar wens dan heb je het doel bereikt en zal je niemand in huis horen.

Als blijkt dat de wifi op de eerste verdieping en ongetwijfeld op zolder beter kan, dan adviseren we je een repeater van hetzelfde merk aan te schaffen. Op dit moment is de Fritz3000 repeater beschikbaar, één van de grote voordelen van ons modem en van de Fritz repeater is dat je een Mesh wifi netwerk op kan zetten. Mesh wifi is het beste wifi wat op dit moment beschikbaar is op de markt. Met een Mesh netwerk zet je één groot stabiel netwerk op in je huis. Je hebt één wifi netwerknaam en het signaal schakelt probleemloos over tussen de verschillende apparaten. Sluit de repeater bij voorkeur aan met een vaste netwerkkabel. Zonder kabel aansluiten behoort ook tot de mogelijkheden. Wil je meer weten, of heb je interesse in andere Mesh systemen? Laat je adviseren door onze servicepunten.

Allereerst condoleren wij u met uw verlies. Neemt u bij overlijden van een naaste contact op met SKP via administratie@skpnet.nl. Wij zullen dan direct de diensten stopzetten, zodat er geen overbodige kosten gemaakt worden. Vermeld de achternaam, postcode en huisnummer van de overledene in uw bericht en vergeet niet het emailadres/telefoonnummer van de nabestaande te vermelden.