Ziet u op uw televisie de melding gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma? Veel al is dit een probleem in de communicatie tussen de televisie en CI+ Module.
Stap 1
Ten eerste is het belangrijk dat u zeker weet dat deze televisiekanalen in uw abonnement zitten. U kunt dit controleren op MijnSKP. Daarnaast communiceert niet elke CI+ module met elk merk televisie en televisienetwerk. Informeer daarom bij voorkeur bij onze servicepunten wat de beste opties zijn, meldt daarbij nadrukkelijk wat voor televisie u heeft en dat u abonnee bent van SKP in Pijnacker.
Stap 2
De foutmelding kan ook te voorschijn komen als de CI+ Module en de televisie geen goed contact met elkaar maken. Haal daarom uw CI+ module uit de televisie en plaats deze weer terug. De authenticatie zal worden gestart. Dit kan maximaal 2 minuten duren.
Stap 3
Veel problemen kunnen worden opgelost door de fabrieksinstellingen van de TV te herstellen. Haal eerst de CI+ module uit de televisie.
Ga in het menu van de televisie naar Fabrieksinstellingen (Raadpleeg de handleiding van u televisie hoe u dat kunt vinden).
Tijdens de herinstallatie van televisie naar een kanaalbron. Kies hier altijd voor Cable-DVB-C of Kabel.
Tevens vraagt de televisie tijdens de herinstallatie naar een frequentie code en netwerk ID. Pas deze aan indien nodig.
Frequentie: 554.000 (de hoeveelheid nullen is afhankelijk van uw TV)
Netwerk ID: 8888
QAM Formaat: QAM 64
Symboolrate: (K-Baud): 6900
Nadat de televisie volledig is ingesteld, zet u de televisie op NPO1. Plaats vervolgens de CI+ Module weer terug in de CAM-module. Controleer of alle zenders het weer doen.
Stap 4
Heeft u nog steeds dezelfde foutmelding. Dan kan uw televisie of uw CI+ module defect zijn. Test daarom de CI+ module in een andere televisie. Mocht u geen andere CI+ TV hebben, dan kunt u het controleren bij buren of vrienden. Ook kunt u het laten controleren bij SKP of bij onze servicepunten.
Stap 5
Werkt de CI+ module op een andere locatie wel, dan is vermoedelijk uw televisie defect. Neem daarvoor contact op met de leverancier van uw televisie.