SKP geeft graag duidelijkheid over de kosten en wat u kunt verwachten. Daarom vindt u hieronder een aantal belangrijke zaken m.b.t. uw installatie en andere werkzaamheden.

Inbegrepen bij een installatie nieuwe klant;

Werkzaamheden;

  • Aansluiten SKP-modem
  • Maximaal 2 apparaten (televisie of TV2GO-boxen) aansluiten en instellen
  • 1x vaste telefoonaansluiting aansluiten
  • 2x een Wi-Fi versterker installeren (indien mee bestelt bij SKP). Eigen versterkers worden niet voor rekening van SKP geïnstalleerd
  • 1x instellen van Wi-Fi op pc/laptop/mobiel/tablet
  • 1x instellen van emailaccount
  • Controle op televisiezenders, internet, telefonie en modemwaardes

Inbegrepen materiaal;

  • Modem (bruikleen)
  • TV2GO-box/Wi-Fi versterkers (indien door klant bestelt)
  • Coaxkabel maximaal 2 meter
  • Klein materiaal zoals bv. een HF connector of UTP-plug
  • Aansluitmateriaal geleverd door SKP
  • Eventueel een splitter geleverd door SKP
  • AOP/wandcontactdoos geleverd door SKP

Als het een wijziging betreft van coax naar glasvezel;

  • 5 meter netwerkkabel
  • 5 meter coaxkabel
  • 2-voudig stopcontactsplitter

Aanvullende kosten bij installaties én storingen (evt. direct af te rekenen bij monteur of op de factuur die u van SKP krijgt);

  • Aansluiting extra stroompunt in de meterkast 
  • Aansluiting op andere plek in huis realiseren
  • Klant niet aanwezig bij afspraak/moet eerder weg €85,-
  • Overige werkzaamheden (bv. instellen andere hardware zoals printers/eigen versterkers/eigen routers/modems etc. €20,- per kwartier
  • Werkzaamheden niet veroorzaakt door SKP €20,- per kwartier
  • Aanvullend materiaal (zoals bv. andere kabels) tegen kostprijs

SKP betaalt voor de uren die onze monteur voor u werkt. Bent u niet aanwezig op de afspraak? Of moet u eerder weg dan dat de werkzaamheden afgerond zijn? In dat geval kunnen wij €85,- in rekening brengen zodat onze kosten daarmee zijn afgedekt.

Overige servicevoorwaarden bij storingen of wijzigingen

Wij kunnen het ons voorstellen dat u als SKP-klant het niet fijn vindt om kosten te maken voor het herstel van een niet-werkende dienst. Echter, SKP maakt (steeds hogere) kosten om problemen te herstellen vanwege de stijgende uurlonen van (externe) monteurs en gestegen inkoopprijzen van modems etc. Verder is gebleken dat SKP regelmatig deze kosten maakt voor problemen die zijn ontstaan buiten de schuld van SKP om.


Om onze service optimaal te houden en kosteloos te houden in geval een probleem door SKP is ontstaan, moeten wij in sommige gevallen kosten helaas doorberekenen. Hieronder vindt u een aantal (waargebeurde) gevallen waarin wij onze kosten in rekening zullen brengen.

·         Voorbeeld; werkzaamheden in de meterkast

Er zijn steeds meer gevallen bekend waarin onze klanten werkzaamheden (laten) uitvoeren in de meterkast. Bijvoorbeeld bij de aanleg van een slimme meter, zonnepanelen of een beveiligingssysteem. Niet in alle gevallen wordt dan de SKP-apparatuur weer goed aangesloten. In dit geval zijn wij helaas genoodzaakt onze kosten door te berekenen aan onze abonnee.

·         Voorbeeld; fout aangesloten televisie

Ook onze klanten kopen nieuwe televisies of andere apparatuur die in het huis worden geplaatst. Soms worden dan de kabels niet goed gemonteerd in de televisie, of wordt bijbehorende apparatuur (geluidsapparatuur/set-topboxen) niet goed aangesloten. Of de kabel wordt simpelweg in de verkeerde HDMI-ingang gebracht. Ook in dit soort gevallen zullen wij onze kosten in rekening brengen.

·         Voorbeeld; slecht Wi-Fi signaal

Er zijn vele redenen waarom het Wi-Fi-signaal in/om het huis kan verslechteren. SKP maakt situaties mee waarin er in huis blokkades rondom het modem worden aangebracht na bv. een verhuizing. Of waarin een Wi-Fi versterker uit het stopcontact wordt gehaald. Ook kan het signaal slechter worden doordat bv. een 5G-antenne door een mobiele telecomaanbieder in de buurt wordt gezet. SKP kan (op afstand) meten of het modem in orde is of niet. In geval van (spontaan) slechter Wi-Fi signaal zijn er vele redenen waardoor dit komt. Bekijk in elk geval zelf of er binnen uw huishouden of omgeving iets gewijzigd is voordat u contact met SKP opneemt en doe een bekabelde Wi-Fi speedtest. In overleg kijken wij wat de reden zou kunnen zijn. Echter, is de reden aan uzelf toe te wijzen dan zullen wij onze kosten in rekening brengen. Is de bekabelde speedtest laag uitgevallen dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

·         Voorbeeld; slechte in-huis bekabeling

Door de loop van jaren wordt de bekabeling in uw huis steeds ietsje minder goed. Ook kan, bv. door stofzuigen of andere bewegingen van de kabel(aansluitingen) het contact steeds iets minder goed zijn. Mocht u verminderd televisiesignaal ervaren probeer dan eerst de contacten goed aan te drukken. U kunt ook bij 1 van onze servicepunten een testkabel lenen zodat we kunnen uitsluiten dat het signaal slechter wordt door verouderde kabels. Wij komen graag langs om te helpen. Maar helaas komt het voor dat blijkt dat een stekker uit het contact is, of een draad los ligt (bv. door stofzuigen). In dat geval zullen wij onze monteurskosten aan u berekenen.

·         Voorbeeld; u kunt niet meer e-mailen

SKP biedt een webmail-service met SKP-emailadressen. Wij ondersteunen u hierin voor zover het problemen betreft met toegang tot mijn SKP, wachtwoorden etc. Wij kunnen helaas geen ondersteuning bieden voor problemen met andere emailprogramma’s (zoals bv. Outlook) of instellingen vanaf bv. mobiele telefoons etc. Raadpleeg hiervoor onze gebruiksaanwijzingen op onze website of bel naar onze helpdesk. Wij kunnen helaas niet langskomen voor dit soort werkzaamheden.

·         Voorbeeld; klant komt niet opdagen of moet eerder weg

Dit spreekt waarschijnlijk voor zich. Toch komt het helaas geregeld voor dat onze monteurs voor een dichte deur staan. Kunt u onverhoopt toch niet aanwezig zijn? Bel dan minimaal 24u vóór de afspraak naar SKP zodat wij de afspraak opnieuw kunnen inplannen.

Het is vervelend om kosten te maken. Dat vinden wij zelf ook. Daarom is ons advies;

  1. Check eerst of u iets in uw huishouden heeft gewijzigd of dat er iemand aan het werk is geweest in uw huis
  2. Heeft u alle kabels geprobeerd vast te drukken? Heeft u eventueel een leenkabel gebruikt om te kijken of de kabels nog wel goed genoeg zijn?
  3. Heeft u, als u Wi-Fi problemen ervaart een bekabelde speedtest gedaan? Is de snelheid bekabeld wel of niet in orde?
  4. Heeft u een nieuw apparaat in huis aangesloten (televisie, Chromecast..?) waarna iets niet meer werkte?

Op deze manier hopen wij u onvoorziene kosten te kunnen besparen en kan SKP u een persoonlijke service blijven bieden!