Overstappen
Ik wil naar SKP. Hoe gaat het opzeggen van mijn huidige aanbieder?
SKP is aangesloten bij de Overstapservice Consumenten. Om de overstap naar SKP zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen hebben aanbieders een overstapservice ingericht voor internet, telefonie en tv.
Wanneer kunt u gebruikmaken van de Overstapservice Consumenten?
- Je huidige aanbieder ondersteunt de overstapservice
- Je neemt bij uw huidige provider tenminste internet af
- Je vraagt een abonnement aan op hetzelfde adres
Hoe werkt dat, overstappen met de Overstapservice Consumenten?
Binnen de Overstapservice zegt SKP namens jouw je huidige contract op. Op de dag dat je nieuwe abonnement actief wordt stopt je huidige abonnement. Zo kom je niet zonder internet, telefonie en tv en heb je geen dubbele kosten. Als je je aanmeldt op onze website wordt je gevraagd of je gebruik wilt maken van de Overstapservice en zie je welke aanbieders de Overstapservice bieden.
Bij de huidige aanbieder kan je ook vragen of je e-mail op je huidige e-mailadres kan worden doorgestuurd naar je nieuwe e-mailadres. Doorsturen van e-mail kan tot 6 maanden.
Zelf opzeggen
Kan je of wil je geen gebruikmaken van de Overstapservice Consumenten? In dat geval zegt u zelf uw huidige contract op bij uw huidige aanbieder.
Overstappen naar een andere aanbieder
Uiteraard kan je ook gebruikmaken van de Overstapservice van een andere aanbieder als je het abonnement bij SKP wilt beëindigen. In dat geval moet deze aanbieder ook aangesloten zijn bij de Overstapservice
Kan ik mijn e-mailadres van SKP behouden als ik opzeg of overstap?
Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je e-mail eventueel nog 6 maanden doorgestuurd wordt. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen via Mijn SKP. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude SKP e-mailadres doorsturen naar een nieuw e-mailadres.
Hoe gaat dat in zijn gang?
Nadat je abonnement is gestopt heb je nog 30 dagen om deze service in te stellen in Mijn SKP
- SKP stuurt alle e-mail berichten door naar een door de abonnee op te geven e-mail adres.
- Abonnee kan dit instellen voor al zijn e-mailboxen en -adressen (inclusief in gebruik zijnde aliassen).
- Na instellen kan het e-mail adres waar naartoe doorgestuurd wordt niet meer worden gewijzigd.
- De abonnee kan doorsturen van e-mail instellen tot tenminste contracteinddatum in Mijn SKP.
- Het tot tenminste 6 maanden na contracteinddatum kosteloos doorsturen van e-mail geldt ook voor e-mailboxen en -adressen waarvoor reeds een e-mail ‘forwarding’ instelling bestond.
Meer informatie
Algemene informatie over de Overstapservice kunt u ook vinden op de website van COIN: https://coin.nl/overstappen/consumenten/