Wij komen graag langs om uw probleem op te lossen. Echter, onterecht gemaakte kosten moeten wij helaas aan u doorberekenen.
Welke kosten zijn voor rekening klant (direct afrekenen met monteur);
Klant niet aanwezig bij afspraak/moet eerder weg €65,-. Overige werkzaamheden (bv. instellen andere hardware zoals printers/eigen versterkers/eigen routers/modems etc.) €20,- per kwartier
Werkzaamheden niet veroorzaakt door een probleem bij SKP €20,- per kwartier (zie voorbeelden aan het einde van dit artikel), zoals problemen veroorzaakt door binnenhuisbekabeling; werkzaamheden van derden (installatie zonnepanelen/laadpalen o.i.d.) die vervolgens storing veroorzaken aan SKP-apparatuur; problemen veroorzaakt door klant zelf (instellingen zelf gewijzigd); ondeugdelijk gebruik van eigen apparatuur (splitters/routers/etc.).
Aanvullend materiaal (zoals bv. andere kabels) tegen kostprijs
Wij kunnen het ons voorstellen dat u als SKP-klant het niet fijn vindt om kosten te maken voor het herstel van een niet-werkende dienst. Echter, SKP maakt (steeds hogere) kosten om problemen te herstellen vanwege de stijgende uurlonen van (externe) monteurs en gestegen inkoopprijzen van modems etc. Verder is gebleken dat SKP regelmatig kosten maakt voor problemen die zijn ontstaan buiten SKP om.
Om onze service optimaal te houden en kosteloos te houden in geval een probleem door SKP is ontstaan, moeten wij in sommige gevallen onterechte kosten helaas doorberekenen. Onderaan dit artikel vindt u een aantal (waargebeurde) gevallen waarin wij helaas onze kosten aan u in rekening zullen brengen.
Welke werkzaamheden zijn inbegrepen bij een nieuwe klant;
1x televisie of settopbox aansluiten, 3x televisie/radio instellen, 3x TV2GO of box/app aansluiten en instellen, 1x vaste telefoonaansluiting aansluiten, 2x een Wi-Fi versterker installeren (indien geleverd door SKP), 3x instellen van Wi-Fi op pc/laptop/mobiel/tablet, 2x instellen van emailaccount.
Controle en testen van televisiezenders, internet, telefonie en modemwaardes.
Inbegrepen materiaal;
Modem, TV2GO box/Wi-Fi versterkers (indien door klant besteld)
Netwerkkabel maximaal 2 meter
Klein materiaal zoals bv. een HF connector of UTP-plug
Aansluitmateriaal geleverd door SKP, eventueel een splitter geleverd door SKP
AOP/wandcontactdoos geleverd door SKP
Aanvullend bij een wijziging van coax naar glasvezel;
5 meter netwerkkabel
5 meter coaxkabel
2-voudig stopcontactsplitter
Een aantal voorbeelden waarin SKP helaas haar kosten aan de klant moet doorberekenen;
- werkzaamheden in de meterkast
Er zijn steeds meer gevallen bekend waarin onze klanten werkzaamheden (laten) uitvoeren in de meterkast. Bijvoorbeeld bij de aanleg van een slimme meter, zonnepanelen of een beveiligingssysteem. Niet in alle gevallen wordt dan de SKP-apparatuur weer goed aangesloten. In dit geval zijn wij helaas genoodzaakt onze kosten door te berekenen aan onze abonnee.
- fout aangesloten televisie
Ook onze klanten kopen nieuwe televisies of andere apparatuur die in het huis worden geplaatst. Soms worden dan de kabels niet goed gemonteerd in de televisie, of wordt bijbehorende apparatuur (geluidsapparatuur/set-topboxen) niet goed aangesloten. Of de kabel wordt simpelweg in de verkeerde HDMI-ingang gebracht. Ook in dit soort gevallen zullen wij onze kosten in rekening brengen.
- slecht Wi-Fi signaal
Er zijn vele redenen waarom het Wi-Fi-signaal in/om het huis kan verslechteren. SKP maakt situaties mee waarin er in huis blokkades rondom het modem worden aangebracht na bv. een verhuizing. Of waarin een Wi-Fi versterker uit het stopcontact wordt gehaald. Ook kan het signaal slechter worden doordat bv. een 5G-antenne door een mobiele telecomaanbieder in de buurt wordt gezet. SKP kan (op afstand) meten of het modem in orde is of niet. In geval van (spontaan) slechter Wi-Fi signaal zijn er vele redenen waardoor dit komt. Bekijk in elk geval zelf of er binnen uw huishouden of omgeving iets gewijzigd is voordat u contact met SKP opneemt en doe een bekabelde Wi-Fi speedtest. In overleg kijken wij wat de reden zou kunnen zijn. Echter, is de reden aan uzelf toe te wijzen dan zullen wij onze kosten in rekening brengen. Is de bekabelde speedtest laag uitgevallen dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
- slechte in-huis bekabeling
Door de loop van jaren wordt de bekabeling in uw huis steeds ietsje minder goed. Ook kan, bv. door stofzuigen of andere bewegingen van de kabel(aansluitingen), het contact steeds iets minder goed zijn. Mocht u verminderd televisiesignaal ervaren probeer dan eerst de contacten goed aan te drukken. U kunt ook bij 1 van onze servicepunten een testkabel lenen zodat we kunnen uitsluiten dat het signaal slechter wordt door verouderde kabels. Wij komen graag langs om te helpen. Maar helaas komt het voor dat blijkt dat een stekker uit het contact is, of een draad los ligt (bv. door stofzuigen). In dat geval zullen wij onze monteurskosten aan u berekenen.
- u kunt niet meer emailen
SKP biedt een webmail-service met SKP-emailadressen. Wij ondersteunen u hierin voor zover het problemen betreft met toegang tot mijn SKP, wachtwoorden etc. Wij kunnen helaas geen ondersteuning bieden voor problemen met andere emailprogramma’s (zoals bv. Outlook) of instellingen vanaf bv. mobiele telefoons etc. Raadpleeg hiervoor onze gebruiksaanwijzingen op onze website of bel naar onze helpdesk. Wij kunnen helaas niet langskomen voor dit soort werkzaamheden.
- klant komt niet opdagen of moet eerder weg
SKP betaalt voor de uren die onze monteur voor u werkt. Bent u niet aanwezig op de afspraak? Of moet u eerder weg dan dat de werkzaamheden afgerond zijn? In dat geval zullen wij helaas €65,- in rekening moeten brengen zodat onze kosten daarmee zijn afgedekt.
Het is vervelend om kosten te maken. Dat vinden wij zelf ook. Daarom is ons advies;
Check eerst of u iets in uw huishouden heeft gewijzigd of dat er iemand aan het werk is geweest in uw huis
Heeft u alle kabels geprobeerd vast te drukken? Heeft u eventueel een leenkabel gebruikt om te kijken of de kabels nog wel goed genoeg zijn?
Heeft u, als u Wi-Fi problemen ervaart een bekabelde speedtest gedaan? Is de snelheid bekabeld wel of niet in orde?
Heeft u een nieuw apparaat in huis aangesloten (televisie, chromecast..?) waarna iets niet meer werkte?
Zo houden we met zijn allen de kosten zo laag mogelijk!