Welkom!

Leuk dat je de tijd neemt om ons te leren kennen. Wie zijn wij en welke diensten leveren wij? We nemen je graag even mee in de wereld van SKP ;-)

SKP is een lokale aanbieder, één van de laatste overgebleven kleine kabelproviders in Nederland. We zijn een stichting zonder winstoogmerk, dus geen investeerders en geen torenhoge prijzen. 

Wij leveren diensten in Pijnacker en Delfgauw. In de basis hebben wij in deze twee plaatsen een coaxnetwerk liggen, in nieuwbouwgebieden leggen we een glasvezelnetwerk aan. Mocht de gemeente bepalen dat een gehele wijk gerenoveerd dient te worden dan maken we de afweging om hier een glasvezelnetwerk aan te leggen en het coaxnetwerk af te schakelen. 

Via de aanmeldpagina kun je op basis van je adres checken of je een coax- of glasvezelaansluiting hebt. Is er geen levering op je adres mogelijk? Stuur ons dan een berichtje via de contact pagina, dan kijken we of we iets voor je kunnen betekenen.

 Check je aansluiting

Goede service

Service vinden wij erg belangrijk! De helpdesk is maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur bereikbaar, maar je kan ons 24 uur per dag benaderen. Dat is onze kracht als kleine partij, geen lange wachttijden bij de helpdesk en we weten wat er speelt. Daarnaast zijn er diverse servicepunten die je kunt benaderen voor een aanvraag, technische vragen of tips. Ons uitgangspunt is dat de diensten die wij leveren, goed werken. Daarom werken wij met kwaliteitsproducten en een team van partners en specialisten die alsmaar kwaliteitsverbeteringen nastreven.

Wat voor modem krijg je van SKP?

Je krijgt van ons een Fritzbox modem in bruikleen bij het abonnement. FRITZ!Box wordt geproduceerd door het Duitse AVM en staat bekend om zijn degelijke en geavanceerde routers, de wifi is sterk en de werking ervan is stabiel. In verhouding zijn deze modems voor ons als provider duurder dan andere modems. Wij investeren dan ook in kwaliteit en dat merkt u als klant. 

Op dit moment leveren wij op het coaxnetwerk de Fritzbox 6660 en op het glasvezelnetwerk de Fritzbox 7590

Wifi in de rest van het huis?

Over het algemeen zie je dat de wifi van een modem toereikend is op de benedenverdieping en meestal ook op de eerste verdieping. Op de eerste verdieping is de kwaliteit van het wifi netwerk afhankelijk van de bouw van je huis. Heb je bijvoorbeeld gewapend beton in de vloer dan wordt het signaal geblokkeerd. Wij raden je aan om het wifi netwerk eerst een tijdje te gebruiken. Werkt het naar wens dan heb je het doel bereikt en zal je niemand in huis horen.

Als blijkt dat de wifi op de eerste verdieping en ongetwijfeld op zolder beter kan, dan adviseren we je een repeater van hetzelfde merk aan te schaffen. Op dit moment is de Fritz3000 repeater beschikbaar, één van de grote voordelen van ons modem en van de Fritz repeater is dat je een Mesh wifi netwerk op kan zetten. Mesh wifi is het beste wifi wat op dit moment beschikbaar is op de markt. Met een Mesh netwerk zet je één groot stabiel netwerk op in je huis. Je hebt één wifi netwerknaam en het signaal schakelt probleemloos over tussen de verschillende apparaten. Sluit de repeater bij voorkeur aan met een vaste netwerkkabel. Zonder kabel aansluiten behoort ook tot de mogelijkheden. Wil je meer weten, of heb je interesse in andere Mesh systemen? Laat je adviseren door onze servicepunten.

Welke snelheid kan ik verwachten?

Dat ligt er natuurlijk aan voor welk abonnement je gaat. Bij het downloaden haal je gegevens naar jouw computer zoals streaming (audio-video) of het ophalen van bestanden. Bij het uploaden plaats je gegevens op het internet zoals een filmpje op Youtube of Facebook. De snelheid wordt door middel van je abonnement door ons automatisch gekoppeld aan je modem. Wij stellen het limiet altijd iets hoger in dan wij adverteren, zo kom je vaak rond de geadverteerde snelheid uit of sneller :-) 

Op het coaxnetwerk maken we gebruik van de EuroDOCSIS 3.0 techniek (24x4), op het glasvezelnetwerk maken we gebruik van de GPON techniek. Dat zal je misschien niet direct iets zeggen, maar door gebruik te maken van deze technieken kunnen wij de snelheden zonder problemen aanleveren op jouw modem. Wij zijn in tegenstelling tot onze concurrenten niet afhankelijk van de afstand tot aan de wijkkast en dat merk je! 

In de praktijk komen we regelmatig bij klanten thuis die dagelijks tussen de 5- en 15 Mbps bij onze concurrent haalden en nu overstappen naar ons netwerk, een wereld van verschil. De tijden van vastlopende Teams vergaderingen en een haperende Netflix zijn voorbij. Let er op dat je bedraad de volle snelheid behaalt en dat je bij wifi overdracht met snelheidsverlies te maken hebt. Dat komt door de techniek. Neemt niet weg dat je nog altijd met top snelheid door je huis heen gaat.

We hebben op beide netwerken drie pakketten met bijbehorende snelheden, ze staan hieronder vermeld. Kijk voor de actuele prijzen op onze website bovenin het menu bij "Alles-in-1". Neem je een tweejarig contract dan pak je meteen de hoogste korting. Er kan op het glasvezelnetwerk ook gekozen worden voor "Internet only". Op het coaxnetwerk is dit technisch niet mogelijk, daar krijg je het TV pakket erbij.

Indien gewenst is het pakket ook later te upgraden naar een hogere snelheid. Wil je een keer de snelheid van een hoger pakket testen? Stuur ons een berichtje!

Abonnement Naam Snelheid maximaal (Mbit/s)*
Coax Brons 100 Mbps downstream, 20 upstream
Coax Zilver 250 Mbps downstream, 40 upstream
Coax Goud 500 Mbps downstream, 60 upstream
Glasvezel Kristal 150 Mbps downstream, 150 upstream
Glasvezel Briljant 350 Mbps downstream, 350 upstream
Glasvezel Diamant 1000 Mbps downstream, 1000 upstream

*snelheden per 1 juli 2021.

 

Hoe kunnen we naar TV kijken?

Bij ieder Alles-in-één en televisie pakket is standaard live televisie kijken (DVB-C) via de coaxkabel inbegrepen. Zowel op ons coax- als op ons glasvezelnetwerk kun je de coaxkabel van je televisie rechtstreeks aansluiten op het overnamepunt van je SKP aansluiting. Het overnamepunt noemen we bij coax een AOP en bij glasvezel een Element, handig om te weten ;-)

Dit betekent dat je vanuit het overnamepunt naar iedere kamer een coaxkabel kunt brengen om deze te voorzien van televisiesignaal. Het basispakket TV bestaat uit meer dan 73 zenders waarvan 57+ in HD kwaliteit en zelfs 2 UHD zenders! Waaronder ook Telstar TV in HD kwaliteit, deze kabelkrant is exclusief bij SKP te zien. Daarnaast is SKP Nieuws te bekijken, zo word je onder anderen op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen rondom SKP. Ook optionele pakketten zijn mogelijk, zoals: ESPN, Ziggo Sports, Film1, Erotiek & Premium zenders.

Let op: Je hebt voor de optionele pakketten een smartcard (+CAM module of digitale ontvanger) nodig om de zenders weer te geven. Bekijk het actuele zenderoverzicht​. 

Voor het opnemen, terugkijken en pauzeren hebben we interactieve televisie beschikbaar met een set-topbox. Deze dienst kost €5,- per set-topbox, per maand met een maximum van drie stuks. De set-topbox moet aangesloten worden met een netwerkkabel, let hier dus goed op met de aansluitingen. Ook hier zijn optionele pakketten mogelijk, zoals: ESPN, Ziggo Sports, Film1, Erotiek & Premium zenders.

Je hebt geen smartcard nodig bij de optionele pakketten omdat wij deze diensten rechtstreeks op de set-topbox kunnen activeren. Interactieve televisie werkt samen met SKP iTV

SKP iTV

Iedere klant van SKP met een televisie + internet abonnement kan gebruik maken van de SKP iTV app. Met deze interactieve app kan je programma's terug kijken, pauzeren of opnemen. Zo heb je de TV dus altijd bij de hand, de app is overal te gebruiken waar je internettoegang hebt en is te downloaden in de Google play of Apple store. Je kan tot 100 uur opnemen en de opnames blijven 365 dagen bewaard. Leuk feitje; Als je halverwege een film, op de opname knop drukt, dan staat de gehele film bij je opnames!

SKP iTV is beschikbaar voor zowel de mobiele telefoon, tablet, computer (via Chrome of Edge browser), Amazon Fire TV en Android TV.
Het streamen / casten vanuit de app komt in juni/juli 2021 beschikbaar.

Kan ik ook radio beluisteren?

Jazeker, wij leveren analoge radio via de coaxkabel zodat je een hifi set aan kunt sluiten. Wij hebben geen plannen om hiermee te stoppen, zoals andere providers dat doen. Naast analoge radio leveren wij ook digitale radiozenders, de digitale zenders kun je via de televisie beluisteren. Of beluister de radiozenders met de SKP iTV app, dat kan in de gehele Europese Unie.

Als klap op de vuurpijl is er voor iedere SKP abonnee de gratis Stingray app beschikbaar. Deze dienst is ook te koppelen met Sonos of Apple Carplay!

Hoe kan je Netflix, Videoland of andere streamingsdiensten bekijken?

Heb je een Smart TV? Dan kan je hier de app van de desbetreffende steamingsdienst installeren. Heb je geen Smart tv, dan raden we je aan gebruik te maken van een Google Chromecast. Er zijn ook andere mogelijkheden zoals een Android box, Apple TV of Fire TV.

Kan ik een vaste telefoonlijn krijgen?

Dat kan! Of je nu veel of weinig belt, bellen met Alles-in-1 van SKP is standaard voordelig. Je kunt maximaal 2 telefoonnummers verkrijgen waarvan de eerste gratis is. Het is ook mogelijk om kosteloos een telefoonnummer mee te nemen vanuit je huidige provider.

Je hebt standaard het "Basis" pakket, wat wil zeggen dat je alleen de verbruikskosten betaald. Daarnaast hebben we 2 optionele pakketten beschikbaar; "Daluren" voor korting in de avond en het weekend. Of "Altijd", waarbij je onbeperkt kan bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor een vast bedrag per maand. Mobiele telefoondiensten leveren we niet.

Niet iedereen gebruikt meer een vaste telefoonlijn, maar het kan handig zijn als je mobiele bereik in huis niet goed is. De vaste telefoonlijn kan een mooie oplossing bieden in samenwerking met bijvoorbeeld een draadloze DECT telefoon, je betaalt immers alleen de verbruikskosten. 

Ook weer een leuk weetje: onderling bellen tussen SKP abonnees is gratis!

Hoe gaan we om met storingen?

Wij monitoren ons netwerk 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Er wordt jaarlijks onderhoud uitgevoerd aan onze netwerken om storingen tot een minimum te beperken. Mocht er een storing optreden dan zullen wij er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Als er dan onverhoopt een probleem is dan sturen wij daar direct een monteur op af of schakelen we met onze partners. Via de storingspagina word je actueel op de hoogte gehouden van de voortgang. Bij een internet storing kun je de website eventueel via een mobiel internet netwerk bekijken. Ons netwerk wordt voortdurend verbeterd, het netwerk is zo ingericht dat back-up verbindingen direct ingeschakeld worden bij uitval van een belangrijke verbinding. 

Wij hebben geen structurele problemen in ons netwerk maar er kan in de kabel buiten of thuis mogelijk wel een probleem optreden met de computer, switch, splitter, coax kabel of een verkeerde instelling. Lees onze veel gestelde vragen voor een mogelijke oplossing. Het is cliché, maar we merken dat een groot deel van de gemelde storingen binnenshuis te vinden zijn. Ga daarom goed opzoek naar de oplossing mocht je tegen een probleem aan lopen. Dat doen we samen, dat kan via onze website, met ons deskundig personeel van de helpdesk of loop binnen bij één van de SKP Servicepunten. Meld het ons vooral, we helpen je graag!

Welke kabels moet ik aanleggen in huis?

Laat je een huis bouwen of ga je verhuizen? Wel zo verstandig om van te voren te kijken welke aansluitingen je nodig hebt. 

We adviseren je om naar iedere kamer een coaxkabel te brengen, dan kan er in de woonkamer of op de slaapkamers live tv gekeken worden. Gebruik alleen producten met een Kabelkeur merk. Zorg ervoor dat naar alle kamers waar internet gebruikt gaat worden ook een netwerkkabel aangelegd wordt. Er zijn DUO kabels beschikbaar (twee in één: coax + netwerkkabel), handig als je maar één aansluitpunt vrij hebt.

Op deze manier kun je alle kanten op. Playstation, set-top boxen, Smart TV's of repeaters kunnen dan bedraad aangesloten worden. Het gehele huis is zo storingsvrij voorbereid op toekomstig gebruik.

Stap jij ook over naar ons netwerk? 

We staan voor kwaliteit, daar werken we hard voor en dat wordt gewaardeerd. We hebben veel tevreden klanten, neem eens een kijkje bij onze klanten reviews om te zien wat zij er van vinden.

Niet zo technisch aangelegd? De installatie wordt helemaal gratis verzorgd!

Wil je graag weten of alles wel aangesloten kan worden in huis? We kunnen vrijblijvend langskomen en advies geven. Wil je juist met spoed een aansluiting? Bel of e-mail ons, we kunnen vliegen als het nodig is! Dit is het voordeel van een lokale partij. 

Stap jij ook over? We kunnen de overstap vanuit de meeste providers voor jouw helemaal regelen, dan heb je er weinig omkijken naar. 

Klaar voor de start? Meld je dan meteen aan. 

Aanmelden