Opgelost: Netflix blokkade voor een gedeelte van onze internetgebruikers

Opgelost: Netflix blokkade voor een gedeelte van onze internetgebruikers

Nazorg 5/5 13:05 Een enkele Netflix gebruiker in deze IP range heeft de geolocatie niet juist gebruikt, als maatregel heeft Netflix de gehele range geblokkeerd. Wij gaan in contact met Netflix om er zorg voor te dragen dat niet de gehele range wordt geblokkeerd bij dergelijke situaties.

Opgelost 3/5 20:45  Netflix heeft bevestigd dat zij de IP adressen hebben vrijgegeven, hierdoor is de door Netflix gemaakte blokkade opgeheven. Hierdoor kunnen de desbetreffende getroffen abonnees weer normaal Netflix kijken zonder beperkingen. Uiteraard gaan wij verder onderzoeken wie of wat de oorzaak hiervan is.  

Update 3/5 16:00 Parallel aan onderstaande berichten heeft onze backbone leverancier eveneens melding gemaakt bij Netflix. Er is helaas nog geen uitsluitsel.

Update 3/5 09:30 Afgelopen vrijdag is er meerdere malen contact opgenomen met Netflix. Zowel vanuit SKP als vanuit diverse klanten zijn er het afgelopen weekend meldingen ontvangen op de helpdesk van Netflix. Vanmorgen is er nogmaals contact opgenomen voor een status update. Het probleem is in behandeling bij de desbetreffende teamleader, wij zijn in afwachting van de oplossing.

Oorspronkelijk bericht:

Wij hebben geconstateerd dat Netflix een deel van onze ip adressen heeft geblokkeerd. Bij gebruik krijgt men de melding dat er een proxy of unblocker (routing) app gebruikt zou worden.

We hebben het probleem aangekaart bij Netflix.