3in1

  • Welke keuze heb ik bij SKP 3in1?

    U kunt kiezen voor de varianten Brons, Zilver en Goud met respectievelijk 25 Mb, 150 Mb en 300 Mb internetsnelheid. Heeft u een glasvezelaansluiting, dan heeft u de keuze uit Kristal, Briljant of Diamant met respectievelijk 50 Mb, 150 Mb of zelfs 500 Mb internetsnelheid. Bij alle pakketten krijgt u standaard het basispakket televisie (70 digitale zenders, waarvan 25 in HD-kwaliteit en 18 ook nog analoog) en kunt u voordelig bellen. Liever meer zekerheid? Dan kunt u uw pakket uitbreiden met ‘Bellen daluren’ of ‘Bellen altijd’ waarmee u ’s avonds en in het weekend of zelfs altijd gratis belt naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland.

  • Wat kost SKP 3in1?

    Voor de coax-aansluitingen gelden het Brons, Zilver en Goud-pakket. Het tarief voor Brons, Zilver en Goud bedraagt € 40,50, € 51,50 en € 61,50 per maand. Dit is uit te breiden met ‘Bellen daluren’ voor € 7,- per maand en ‘Bellen altijd’ voor € 14,- per maand. Ook kunt u naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het overzicht en de tarieven hiervan zijn te vinden op www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-coax/ . Het actieaanbod voor nieuwe klanten geldt alleen, als zij de afgelopen 6 maanden geen diensten van SKP hebben afgenomen.

    De basistarieven telefonie bedragen naar vast en mobiel binnen Nederland € 0,085 per minuut bij een starttarief van € 0,050. Gesprekken worden afgerekend per seconde. Bij ‘Bellen daluren’ belt u kosteloos tussen 19.00 en 8.00 uur en in het weekend. Bij ‘Bellen altijd’ worden er geen kosten in rekening gebracht voor bellen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Voor informatie m.b.t. bellen naar het buitenland kunt u contact opnemen met de klantenservice van SKP.

    Voor de glasvezel aansluitingen gelden het Kristal, Briljant en Diamant-pakket. Het tarief voor Kristal, Briljant en Diamant bedraagt € 45,- , € 55,- en € 70,- per maand. Dit is uit te breiden met ‘Bellen daluren’ voor € 7,- per maand en ‘Bellen altijd’ voor € 14,- per maand. Ook kunt u naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het overzicht en de tarieven hiervan zijn te vinden op www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-glasvezel/. Het actieaanbod voor nieuwe klanten geldt alleen, als zij de afgelopen 6 maanden geen diensten van SKP hebben afgenomen.

  • Wat houdt het SKP 3in1 introductie-aanbod in?

    Wie zich inschrijft voor 3in1 krijgt de eerste 12 maanden korting op de abonnementskosten bij een 2-jarig contract en de eerste 6 maanden bij een 1-jarig contract. De kosten voor de coax abonnementen zijn te vinden op: www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-coax/ De kosten voor de glasvezelabonnementen zijn te vinden op www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-glasvezel/

  • Is SKP 3in1 altijd inclusief telefonie?

    Ja, 3in1 staat voor televisie + internet + telefonie in 1 pakket. U kunt als abonnee van SKP wel alleen internet afnemen bovenop uw televisieaansluiting. U heeft dan dus feitelijk 2in1, maar mist daarmee wel het aantrekkelijke telefonieaanbod.

  • Kan ik naast mijn televisieabonnement ook alleen telefonie afnemen bij SKP?

    Nee, dit is niet mogelijk. Telefonie wordt uitsluitend geleverd als onderdeel van het SKP 3in1-pakket.

  • Welk televisieaanbod zit in SKP 3in1?

    Standaard krijgt u het basispakket met 70 zenders, waarvan 25 in HD-kwaliteit en 18 ook nog analoog. Dit kun u naar eigen smaak uitbreiden met uiteenlopende pluspakketten. Bent u voetballiefhebber, sportfanaat, kijkt u graag een goede film of heeft u kleine kinderen? Breid het zenderpakket uit met ons premium pakket, FOX Sports, Ziggo Sport of Film1. U regelt dat via www.skpnet.nl of via onze klantenservice op 0800- 235 2249.

  • Kan ik het standaard televisiepakket uitbreiden?

    U kunt het basispakket naar smaak uitbreiden met een aantal themapakketten. Al vanaf € 9,50 heeft u 34 zenders extra met nieuws, cultuur, wetenschap, sport, mode, geschiedenis, cartoons, muziek en erotiek. Voor  € 7,50 krijgt u het FOX Sports Eredivisie pakket. Afhankelijk van het pakket dat u kiest, zitten er ook HD-zenders bij. SKP biedt ook Film1, FOX Sports International, Ziggo Sport Totaal en aantrekkelijke Combinatiepakketten daarvan. Kijk voor het totale aanbod op ons zenderoverzicht www.skpnet.nl/tv/pakketten/basispakket/

  • Heb ik bij SKP 3in1 ook Uitzending Gemist?

    Nee, dit is vooralsnog niet mogelijk maar wordt op termijn mogelijk wel toegevoegd.

  • Kan ik bij SKP nog naar analoge zenders op mijn televisie kijken?

    In tegenstelling tot veel andere aanbieders blijft SKP een deel van het televisiepakket vooralsnog ook analoog aanbieden, zonder meerprijs. Van de 70 zenders uit het basispakket, zijn er nog 18 analoog.

  • Krijg ik bij SKP 3in1 ook een e-mailadres?

    Bij internet van SKP krijgt u standaard:
    - Maximaal 5 e-mailadressen (POP3)
    - Maximaal 1 alias per e-mailadres
    - Virus/spam filter
    - Webmail

  • Kan ik ook alleen internet afnemen, dus zonder telefonie en televisie?

    Ja, dat kan als uw woning is aangesloten op een glasvezelaansluiting van SKP. Zie voor meer informatie: www.skpnet.nl/internet/internet-only/

  • Is het standaard modem geschikt voor draadloos internet (WiFi)?

    Uiteraard kunt u met het modem dat u bij SKP 3in1 krijgt draadloos internetten. Standaard wordt echter ook een UTP-kabel meegeleverd om een bedrade verbinding te maken met uw computer. Weet wel dat op de sterkte van het WiFi-signaal verschillende zaken van invloed zijn, die de snelheid van uw internetverbinding kunnen beïnvloeden. Denk aan andere draadloze apparatuur, betonconstructies, maar ook aan andere WiFi-verbindingen in uw directe omgeving.

  • Wat betaal ik voor het modem?

    U krijgt het modem in bruikleen; hier hoeft u niet voor te betalen. Ook berekent SKP geen aansluitkosten.

  • Hoe vraag ik een e-mailadres aan?

    Bij uw 3in1- of internetabonnement krijgt u standaard 5 e-mailadressen (…@skpnet.nl). Uw eerste (hoofd)adres vraagt u aan via het inschrijvingsformulier waarmee u uw modem ophaalt. Vergeet niet hierop ook uw huidige e-mailadres in te vullen voor de bevestiging. Eventuele andere adressen kunt u vanaf online aanmaken via onze zelfservice-portal MijnSKP.

  • Werkt het nieuwe e-mailadres direct?

    U kunt de e-mailadressen zelf aanmaken en beheren via MijnSKP. Het duurt ongeveer een uur voordat uw e-mailadres actief is. 

  • Kan ik een e-mailadres van een andere provider meenemen?

    Voor abonnees met een provider-onafhankelijk e-mailadres (bijvoorbeeld Gmail of Hotmail) blijft dit gewoon werken. Abonnees met een provider-gerelateerd e-mailadres (…@caiway.nl of …@planet.nl) moeten de instellingen van hun e-mailprogramma wijzigen. Zie hiervoor de handleidingen op https://skpnet.nl/klantenservice/handleidingen/  . Vergeet ook niet uw nieuwe adres door te geven aan de contacten uit uw adresboek.

  • Wat omvat het telefonieaanbod binnen SKP 3in1?

    - Nummerbehoud
    - Voicemail
    - Wachtgesprek
    - Inkomend nummerweergave
    - Uitgaand nummeronderdrukking
    - Blokkeren bellen naar 06
    - Blokkeren bellen naar 0900
    - Doorschakelen
    - Aanpassen ringtime
    - Gidsvermelding
    - Gratis onderling bellen SKP-klanten
    - Afrekenen per seconde

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

    Wilt u uw huidige telefoonnummer meenemen, dan kan dat. SKP biedt gratis nummerbehoud. Vul hiervoor het formulier nummerbehoud in en neem dit (samen met een recente telefoonnota) mee als u uw modem ophaalt. U kunt beide documenten ook na uw aanmelding inscannen en mailen naar info@skpnet.nl . Houdt u er rekening mee dat u niet zelf uw huidige telefoonabonnement moet beëindigen, want dan kan SKP uw nummer niet meer overnemen. Liever een nieuw nummer? Ook dat kan en ook dat geeft u aan bij het ophalen van uw modem. In dat geval moet u zelf uw oude telefoonnummer opzeggen.

  • Moet ik zelf mijn huidige abonnementen opzeggen als ik overstap naar SKP?

    Wilt u uw telefoonnummer meenemen naar SKP, dan is het van belang dat u uw huidige telefonie-abonnement niet zelf opzegt. Dit regelt SKP voor u. Kiest u niet voor nummerbehoud, dan moet u zelf uw abonnement beëindigen en krijgt u van SKP een nieuw nummer. Internet- of eventueel televisie-abonnementen bij andere providers kan SKP niet voor u opzeggen, dit kunt u alleen zelf doen. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn. Loopt uw contract al langer dan een jaar, dan is deze meestal 1 maand.

  • Hoe lang duurt nummerportering?

    Het duurt ongeveer 2 weken voordat de portering van uw nummer is geregeld. Zodra u uw verzoek heeft ingediend, benadert SKP uw huidige aanbieder.

  • Hoe lang duurt het aanvragen van een nieuw telefoonnummer?

    Het duurt ongeveer een week voordat een nieuw aangevraagd telefoonnummer actief is.

  • Werkt een alarminstallatie via telefonie van SKP?

    De werking van een alarminstallatie is niet gegarandeerd met telefonie van SKP. Als het modem zonder stroom komt, is er geen telefonie en dus ook geen alarmering meer mogelijk via het modem en de bijbehorende telefoonverbinding. Veel verzekeraars accepteren het alarmsysteem ook niet als het is aangesloten op een kabelmodem, tenzij dat is voorzien van een back-up stroomvoorziening.

  • Waar kan ik SKP 3in1 bestellen?

    Om SKP 3in1 te bestellen, gaat u naar www.skpnet.nl/aanmelden  . Daar kunt u het aanmeldformulier downloaden. Als u dit uitprint en ingevuld meeneemt naar een van onze servicepunten Wolff TV, Electro World Van Dijk of Jotronics, wordt uw aanmelding direct verwerkt. U krijgt uw modem voorgeïnstalleerd mee, zodat het thuis nog een kwestie van plug-and-play is. U kunt dus nog dezelfde dag online zijn.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn modem in huis heb?

    Met het aanmeldformulier van SKP 3in1 kunt u direct uw modem ophalen bij een van onze servicepunten Wolff TV, Electro World Van Dijk of Jotronics. Het aanmeldformulier vindt u op www.skp3in1.nl

  • Wat zijn de SKP-servicepunten?

    In Pijnacker kun je terecht bij Wolff TV (Meidoornlaan 20) en Electro World Van Dijk (Oostlaan 28), in Delfgauw bij Jotronics (Delftsestraatweg 149).

  • Wat is de duur van het contract?

    U sluit een contract voor SKP 3in1 of internet af voor minimaal een jaar. Daarna kunt u per maand opzeggen.

  • Waarom kan ik mijn modem niet thuisgestuurd krijgen?

    Bij het ophalen van uw modem worden direct uw wensen in het systeem verwerkt, zoals de gekozen internetsnelheid maar ook nummerbehoud en bijvoorbeeld een blokkering voor bellen naar 0900-nummers. Bovendien kan de medewerker op het servicepunt u nog een en ander uitleggen en inventariseren of u inderdaad genoeg hebt aan de standaard bijgeleverde kabels.

  • Kan ik ook alleen internet afnemen, dus zonder telefonie bij mijn televisieaansluiting?

    Ja dat kan, mits u dus televisieabonnee bent van SKP. De kosten voor televisie + internet zijn terug te vinden op www.skpnet.nl/diensten/tarieven/

  • Hoe maak ik gebruik van Film1 Go?

    PC of Mac
    U kunt Film1 GO kijken via uw PC, Mac, iPad en iPhone. Om via Pc of Mac te kijken surft u naar film1.nl/go. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode. 

    iPad/iPhone
    Wilt u via de iPad of iPhone kijken? Download dan de Film1 App via de Appstore van Apple. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode.

    Android
    Het is mogelijk om Film1 GO te kijken via het Android platform. Kijk in de Google Play Store of de app voor u beschikbaar is. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode.

    Let op: 

    - Voer het smartcardnummer in waarop Film1 is geactiveerd. Let op: is Film1 net geactiveerd op uw smartcard? Aanmelden voor Film1 GO is dan mogelijk nadat er 6 uur verstreken zijn.

    - Heeft u Film1 op meerdere smartcardnummers geactiveerd? Dan kunt u de verschillende smartcardnummers proberen om te kijken met welke de aanmelding lukt.

    - Het is helaas niet mogelijk om in te loggen met alle smartcardnummers waarop Film1 geactiveerd staat. Dit vanwege het voorkomen van fraude

  • Hoe maak ik gebruik van FOX Sports Go?

    Als u een abonnement bij SKP heeft op FOX Sports Eredivisie, International of FOX Sports Combi dan kunt u gebruik maken van FOX Sports Go.

     

    Hoe werkt het?

    Ga naar foxsports.nl of open de FOX Sports NL app. Kies bij login voor TV-aanbieder SKP en activeer uw account door te kiezen voor TV-aanbieder Stichting Kabeltelevisie Pijnacker - SKP.

    Daarna voert u de koppelcode van uw tv-abonnement in. De koppelcode is opgebouwd uit uw debiteurnummer direct gevolgd door de postcode en huisnummer (zonder spaties). Dan heeft u direct toegang tot FOX Sports en bekijkt u alle kanalen, wedstrijden en progamma's op de pc, laptop, smartphone en via Chromecast.

  • Hoe maak ik gebruik van Ziggo Sport Totaal Go?

    U kunt via uw laptop, desktop, smartphone of tablet gebruik maken van Ziggo Sport Totaal Go.

    In de App store van Apple kunt u voor zowel iPad als iPhone de Ziggo Sport Totaal app downloaden. Ziggo Sport Totaal Go is een onderdeel van deze app. In de Google Play Store is de Ziggo Sport Totaal app ook beschikbaar voor Android smartphones en tablets.

     

    Gebruikt u Windows 8 of Windows 10 op uw tablet, laptop of desktop? Download dan onze app in de Store.  In uw browser van uw computer kiest u: https://go.ziggosporttotaal.nl/user/login .

    Door te kiezen voor provider SKP, kunt u inloggen met uw postcode en het 11-cijferige nummer van uw smartcard.

     

    Krijgt u de melding geen actief abonnement te hebben? Voor deze vraag moet u contact opnemen met de administratie van SKP via 0800-2352249.

  • Ik krijg steeds een gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma?

    Ziet u op uw televisie de melding gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma? Veel al is dit een probleem in de communicatie tussen de televisie en CI+ Module.

     

    Stap 1

    Ten eerste is het belangrijk dat u zeker weet dat deze televisiekanalen in uw abonnement zitten. U kunt dit controleren op MijnSKP. Daarnaast communiceert niet elke CI+ module met elk merk televisie en televisienetwerk. Informeer daarom bij voorkeur bij onze servicepunten wat de beste opties zijn, meldt daarbij nadrukkelijk wat voor televisie u heeft en dat u abonnee bent van SKP in Pijnacker.

     

    Stap 2

    De foutmelding kan ook te voorschijn komen als de CI+ Module en de televisie geen goed contact met elkaar maken. Haal daarom uw CI+ module uit de televisie en plaats deze weer terug. De authenticatie zal worden gestart. Dit kan maximaal 2 minuten duren.

     

    Stap 3

    Veel problemen kunnen worden opgelost door de fabrieksinstellingen van de TV te herstellen. Haal eerst de CI+ module uit de televisie.

    Ga in het menu van de televisie naar Fabrieksinstellingen (Raadpleeg de handleiding van u televisie hoe u dat kunt vinden).

    Tijdens de herinstallatie van televisie naar een kanaalbron. Kies hier altijd voor Cable-DVB-C  of Kabel.

    Tevens vraagt de televisie tijdens de herinstallatie naar een frequentie code en netwerk ID. Pas deze aan indien nodig.

    Frequentie: 554.000 (de hoeveelheid nullen is afhankelijk van uw TV)
    Netwerk ID: 8888
    QAM Formaat: QAM 64
    Symboolrate: (K-Baud): 6900

    Nadat de televisie volledig is ingesteld, zet u de televisie op NPO1. Plaats vervolgens de CI+ Module weer terug in de CAM-module. Controleer of alle zenders het weer doen.

     

    Stap 4

    Heeft u nog steeds dezelfde foutmelding. Dan kan uw televisie of uw CI+ module defect zijn. Test daarom de CI+ module in een andere televisie. Mocht u geen andere CI+ TV hebben, dan kunt u het controleren bij buren of vrienden. Ook kunt u het laten controleren bij SKP of bij onze servicepunten.

     

    Stap 5

    Werkt de CI+ module op een andere locatie wel, dan is vermoedelijk uw televisie defect. Neem daarvoor contact op met de leverancier van uw televisie.

  • Waarom kan ik de radiozenders niet vinden op mijn televisie?

    Heeft uw ontvanger of televisie geen 'TV/Radio'-knop? Tel dan 1000 bij het gewenste kanaalnummer op. NPO Radio 1 vind u in dit geval bijvoorbeeld terug op kanaal 1801 in plaats van op 801.

  • Ik wil een abonnement bij SKP, maar wel mijn huidige telefoonnummer meenemen

    Belt u nu via een andere provider en wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Dat kan. SKP kan dat bij de aanvraag van uw abonnement in gang zetten. Zeg in dit geval nooit zelf uw telefoonabonnement op. SKP kan dan namelijk uw nummer niet meer overnemen. Zodra uw nummer is overgezet naar SKP, wordt uw huidige telefoonabonnement beeindigd door uw huidige provider conform de voorwaarden. Heeft u bij uw aanmelding niet aangegeven dat u uw huidige telefoonnnummer wilt behouden, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Het overzetten van uw nummer neemt gemiddeld 14 dagen in beslag. Let op dat SKP nooit uw overige diensten bij uw huidige aanbieder opzegt. U bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van uw eventuele televisie- en internetabonnement.

  • Ik haal niet de snelheid die bij mijn abonnement hoort. Hoe kan dit?

    Wanneer u de computer of laptop via een netwerkkabel aansluit op het modem zult u in principe de maximale internetsnelheid halen van uw abonnement.

    Een uitzondering hierop zijn computers of laptop's die een paar jaar oud zijn. Hiermee haal je niet altijd de maximale snelheid van uw internetabonnement. Dit komt in dat geval door de netwerkkaart die in uw computer of laptop zit. D.m.v. de handleiding van uw computer kunt u de snelheid van de netwerkkaart terugvinden. Als de netwerkkaart in uw computer aangeeft dat deze 100.0 Mb/s is, dan is de maximale internetsnelheid ca. 85 Mb/s. Deze beperking van de snelheid wordt dan dus veroorzaakt door uw netwerkkaart en niet door het netwerk van SKP.

  • Ik mis opeens bepaalde apps om mijn televisie (NPO Start, Kijk, Skype etc). Hoe kan dat?

    De apps worden door de makers steeds verbeterd en geupdate. Het kan dan zijn dat de ontwikkelaar van de app heeft besloten om uw televisie niet meer te ondersteunen. Hierdoor wordt door de televisiefabrikant bij een nieuwe software update automatisch de app verwijderd. U heeft dan niet meer de mogelijkheid om deze app te gebruiken of opnieuw te installeren. Voorbeeld van een app die door meerdere televisiefabrikanten niet meer wordt ondersteund bij een televisie van een paar jaar oud is de KIJK app.

    Helaas heeft SKP hierop geen invloed.

  • Hoe gaat SKP met mijn privacy om?

    SKP vindt de bescherming van uw privacy belangrijk en heeft daarom een privacyverklaring opgesteld. De actuele privacyverklaring van SKP kan u terugvinden door te klikken op de volgende link: privacyverklaring

  • Hoe zit het met bellen in piek - en daluren?

    Bij SKP betaalt u bij 'Bellen basis' een regulier beltarief onafhankelijk of u overdag, in de avond of in in het weekend belt. Bij 'Bellen altijd' betaalt u geen extra belkosten voor gesprekken naar vaste telefoonnummers en mobiele nummers in Nederland. Heeft u 'Bellen daluren' dan betaalt u geen kosten voor gesprekken die gestart worden vanaf 19:00 uur tot de volgende ochtend 08:00 uur. Daarnaast het gehele weekend. Gesprekken naar het buitenland worden altijd in rekening gebracht.