Veelgestelde vragen

  • Welke keuze heb ik bij SKP Alles-in-1?

    U kunt kiezen voor de varianten Brons, Zilver en Goud met respectievelijk 100 Mb, 200 Mb en 400 Mb internetsnelheid. Heeft u een glasvezelaansluiting, dan heeft u de keuze uit Kristal, Briljant of Diamant met respectievelijk 150 Mb, 300 Mb of zelfs 600 Mb internetsnelheid. Bij alle pakketten krijgt u standaard het basispakket televisie (71 digitale zenders, waarvan 35 in HD-kwaliteit) en kunt u voordelig bellen. Liever meer zekerheid? Dan kunt u uw pakket uitbreiden met ‘Bellen daluren’ of ‘Bellen altijd’ waarmee u ’s avonds en in het weekend of zelfs altijd gratis belt naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland.

  • Wat kost SKP Alles-in-1?

    Voor de coax-aansluitingen gelden het Brons, Zilver en Goud-pakket. Het tarief voor Brons, Zilver en Goud bedraagt € 44,-, € 55,- en € 65,- per maand. Dit is uit te breiden met ‘Bellen daluren’ voor € 7,- per maand en ‘Bellen altijd’ voor € 14,- per maand. Ook kunt u naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het overzicht en de tarieven hiervan zijn te vinden op Coax . Het actieaanbod voor nieuwe klanten geldt alleen, als zij de afgelopen 6 maanden geen diensten van SKP hebben afgenomen.

    De basistarieven telefonie bedragen naar vast en mobiel binnen Nederland € 0,10 per minuut bij een starttarief van € 0,050. Gesprekken worden afgerekend per seconde. Bij ‘Bellen daluren’ belt u kosteloos tussen 19.00 en 8.00 uur en in het weekend. Bij ‘Bellen altijd’ worden er geen kosten in rekening gebracht voor bellen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Voor informatie m.b.t. bellen naar het buitenland kunt u contact opnemen met de klantenservice van SKP.

    Voor de glasvezel aansluitingen gelden het Kristal, Briljant en Diamant-pakket. Het tarief voor Kristal, Briljant en Diamant bedraagt € 48,- , € 58,- en € 73,- per maand. Dit is uit te breiden met ‘Bellen daluren’ voor € 7,- per maand en ‘Bellen altijd’ voor € 14,- per maand. Ook kunt u naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het overzicht en de tarieven hiervan zijn te vinden op Glasvezel. Het actieaanbod voor nieuwe klanten geldt alleen, als zij de afgelopen 6 maanden geen diensten van SKP hebben afgenomen.

  • Wat houdt het SKP alles-in-1 introductie-aanbod in?

    Wie zich inschrijft voor alles-in-1 krijgt de eerste 12 maanden korting op de abonnementskosten bij een 2-jarig contract en de eerste 6 maanden bij een 1-jarig contract. De kosten voor de coax abonnementen zijn te vinden op: Coax. De kosten voor de glasvezelabonnementen zijn te vinden op Glasvezel.

  • Is SKP Alles-in-1 altijd inclusief telefonie?

    Ja, Alles-in-1 staat voor televisie + internet + telefonie in 1 pakket. U kunt als abonnee van SKP wel alleen internet afnemen bovenop uw televisieaansluiting. U heeft dan dus feitelijk 2in1, maar mist daarmee wel het aantrekkelijke telefonieaanbod.

  • Kan ik naast mijn televisieabonnement ook alleen telefonie afnemen bij SKP?

    Nee, dit is niet mogelijk. Telefonie wordt uitsluitend geleverd als onderdeel van het SKP Alles-in-1-pakket.

  • Welk televisieaanbod zit in SKP Alles-in-1?

    Standaard krijgt u het basispakket met 71 zenders, waarvan 55 in HD-kwaliteit. Ook bieden wij een zender in Ultra HD-kwaliteit. Het basispakket kun u naar eigen smaak uitbreiden met uiteenlopende pluspakketten. Bent u voetballiefhebber, sportfanaat, kijkt u graag een goede film of heeft u kleine kinderen? Breid het zenderpakket uit met ons Premium pakket, FOX Sports, Ziggo Sport, Film1 of het Erotiek pakket. U regelt dat via www.skpnet.nl of via onze klantenservice op 0800- 235 2249.

  • Kan ik het standaard televisiepakket uitbreiden?

    U kunt het basispakket naar smaak uitbreiden met een aantal themapakketten. Al vanaf € 9,50 heeft u 34 zenders extra met nieuws, cultuur, wetenschap, sport, mode, geschiedenis, cartoons, muziek en erotiek. Voor  € 7,95 krijgt u het FOX Sports Eredivisie pakket. Afhankelijk van het pakket dat u kiest, zitten er ook HD-zenders bij. SKP biedt ook Film1, FOX Sports International, Ziggo Sport Totaal en aantrekkelijke Combinatiepakketten daarvan. Voor volwassenen heeft SKP ook een Erotiekpakket. Kijk voor het totale aanbod op ons zenderoverzicht www.skpnet.nl/tv/pakketten/basispakket/

  • Heb ik bij SKP Alles-in-1 ook Uitzending Gemist?

    Nee, dit is vooralsnog niet mogelijk maar wordt op termijn mogelijk wel toegevoegd. Met de iTV app kunt u wel gebruik maken van Uitzending gemist, Begin gemist en opnemen. Ook zijn er in de markt kastjes verkrijgbaar (Humax) waarmee u de mogelijkheid heeft om programma's op te nemen en terug te kijken. Moderne televisies hebben vaak ook de mogelijkheid om programma's op te nemen door b.v. een USB geheugenstick aan te sluiten.

  • Kan ik bij SKP nog naar analoge zenders op mijn televisie kijken?

    Op dit moment biedt SKP een deel van het televisiepakket vooralsnog ook analoog aan, zonder meerprijs. Van de 73 zenders uit het basispakket, zijn er nog 4 analoog. SKP heeft vanaf 2019 de analoge zenders afgebouwd om ruimte te bieden voor HD/UHD-zenders en sneller internet. De huidige analoge televisiezenders zijn: NPO1, NPO2, NPO3 en RTL4.

  • Krijg ik bij SKP Alles-in-1 ook een e-mailadres?

    Bij internet van SKP krijgt u standaard:
    - Maximaal 6 e-mailadressen (POP3)
    - Maximaal 1 alias per e-mailadres
    - Virus/spam filter
    - Webmail

    Uiteraard kan u ook uw eigen mailadres behouden van o.a. Hotmail, Live of Gmail. Mocht u een mailadres bij u huidige aanbieder hebben, informeer dan bij uw huidige aanbieder naar de mogelijkheden.

    Vanaf zomer 2020 is elke aanbieder verplicht de mail voor 6 maanden door te sturen naar een nieuw e-mailadres.

  • Kan ik ook alleen internet afnemen, dus zonder telefonie en televisie?

    Ja, dat kan als uw woning is aangesloten op een glasvezelaansluiting van SKP. Zie voor meer informatie: www.skpnet.nl/internet/internet-only/

  • Is het standaard modem geschikt voor draadloos internet (WiFi)?

    Uiteraard kunt u met het modem dat u bij SKP Alles-in-1 krijgt draadloos internetten. Standaard wordt echter ook een UTP-kabel meegeleverd om een bedrade verbinding te maken met uw computer. Weet wel dat op de sterkte van het WiFi-signaal verschillende zaken van invloed zijn, die de snelheid van uw internetverbinding kunnen beïnvloeden. Denk aan andere draadloze apparatuur, betonconstructies, maar ook aan andere WiFi-verbindingen in uw directe omgeving.

  • Wat betaal ik voor het modem?

    U krijgt het modem in bruikleen; hier hoeft u niet voor te betalen. 

  • Hoe vraag ik een e-mailadres aan?

    Bij uw Alles-in-1 of internetabonnement krijgt u standaard 6 e-mailadressen (…@skpnet.nl). Uw eerste (hoofd)adres vraagt u aan via het inschrijvingsformulier waarmee u uw modem ophaalt. Vergeet niet hierop ook uw huidige e-mailadres in te vullen voor de bevestiging. Eventuele andere adressen kunt u vanaf online aanmaken via onze zelfservice-portal MijnSKP.

  • Werkt het nieuwe e-mailadres direct?

    U kunt de e-mailadressen zelf aanmaken en beheren via MijnSKP. Het duurt ongeveer een uur voordat uw e-mailadres actief is. 

  • Kan ik een e-mailadres van een andere provider meenemen?

    Voor abonnees met een provider-onafhankelijk e-mailadres (bijvoorbeeld Gmail of Hotmail) blijft dit gewoon werken. Abonnees met een provider-gerelateerd e-mailadres (…@caiway.nl of …@planet.nl) moeten de instellingen van hun e-mailprogramma wijzigen. Zie hiervoor de handleidingen op https://skpnet.nl/klantenservice/handleidingen/  . Vergeet ook niet uw nieuwe adres door te geven aan de contacten uit uw adresboek.

    Vanaf de zomer 2020 is de oude aanbieder verplicht om de e-mail nog 6 maanden door te sturen naar uw nieuwe e-mailadres bij SKP.

  • Wat omvat het telefonieaanbod binnen SKP Alles-in-1?

    - Nummerbehoud
    - Voicemail
    - Wachtgesprek
    - Inkomend nummerweergave
    - Uitgaand nummeronderdrukking
    - Blokkeren bellen naar 06
    - Blokkeren bellen naar 0900
    - Doorschakelen
    - Aanpassen ringtime
    - Gidsvermelding
    - Gratis onderling bellen SKP-klanten
    - Afrekenen per seconde

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

    Wilt u uw huidige telefoonnummer meenemen, dan kan dat. SKP biedt gratis nummerbehoud. Vul hiervoor het formulier nummerbehoud in en neem dit (samen met een recente telefoonnota) mee als u uw modem ophaalt. U kunt beide documenten ook na uw aanmelding inscannen en mailen naar info@skpnet.nl . Houdt u er rekening mee dat u niet zelf uw huidige telefoonabonnement moet beëindigen, want dan kan SKP uw nummer niet meer overnemen. Liever een nieuw nummer? Ook dat kan en ook dat geeft u aan bij het ophalen van uw modem. In dat geval moet u zelf uw oude telefoonnummer opzeggen.

  • Hoe lang duurt nummerportering?

    Het duurt ongeveer 2 weken voordat de portering van uw nummer is geregeld. Zodra u uw verzoek heeft ingediend, benadert SKP uw huidige aanbieder.

  • Hoe lang duurt het aanvragen van een nieuw telefoonnummer?

    Het duurt ongeveer een week voordat een nieuw aangevraagd telefoonnummer actief is.

  • Werkt een alarminstallatie via telefonie van SKP?

    De werking van een alarminstallatie is niet gegarandeerd met telefonie van SKP. Als het modem zonder stroom komt, is er geen telefonie en dus ook geen alarmering meer mogelijk via het modem en de bijbehorende telefoonverbinding. Veel verzekeraars accepteren het alarmsysteem ook niet als het is aangesloten op een kabelmodem, tenzij dat is voorzien van een back-up stroomvoorziening.

  • Waar kan ik SKP Alles-in-1 bestellen?

    Om SKP alles-in-1 te bestellen, gaat u naar www.skpnet.nl/aanmelden  . Daar kunt u zich online aanmelden. Hierna krijgt u per mail een bevestiging en wordt er met u contact opgenomen voor de vervolgstappen. U kunt ook naar één van onze Servicepunten in Pijnacker of Delfgauw gaan. Zij helpen u dan met de aanvraag. U krijgt uw modem voorgeïnstalleerd mee, zodat het thuis nog een kwestie van plug-and-play is. U kunt dus nog dezelfde dag online zijn.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn modem in huis heb?

    Met het aanmeldformulier van SKP Alles-in-1 kunt u direct uw modem ophalen bij een van onze servicepunten Wolff TV, Electro World Van Dijk of Jotronics. U kunt zich eenvoudig aanmelden via de volgende link: Aanmelden

  • Wat zijn de SKP-servicepunten?

    In Pijnacker kun je terecht bij Wolff TV (Meidoornlaan 20) en Electro World Van Dijk (Oostlaan 28), in Delfgauw bij Jotronics (Delftsestraatweg 149).

  • Wat is de duur van het contract?

    U sluit een contract voor SKP alles-in-1 of internet af voor minimaal een jaar. Daarna kunt u per maand opzeggen. Ook biedt SKP een tweejarig contract aan.

  • Waarom kan ik mijn modem niet thuisgestuurd krijgen?

    Bij het ophalen van uw modem worden direct uw wensen in het systeem verwerkt, zoals de gekozen internetsnelheid maar ook nummerbehoud en bijvoorbeeld een blokkering voor bellen naar 0900-nummers. Bovendien kan de medewerker op het servicepunt u nog een en ander uitleggen en inventariseren of u inderdaad genoeg hebt aan de standaard bijgeleverde kabels.

  • Kan ik ook alleen internet afnemen, dus zonder telefonie bij mijn televisieaansluiting?

    Ja dat kan, mits u dus televisieabonnee bent van SKP. De kosten voor televisie + internet zijn terug te vinden op www.skpnet.nl/diensten/tarieven/

  • Ik krijg steeds een gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma?

    Ziet u op uw televisie de melding gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma? Veel al is dit een probleem in de communicatie tussen de televisie en CI+ Module.

     

    Stap 1

    Ten eerste is het belangrijk dat u zeker weet dat deze televisiekanalen in uw abonnement zitten. U kunt dit controleren op MijnSKP. Daarnaast communiceert niet elke CI+ module met elk merk televisie en televisienetwerk. Informeer daarom bij voorkeur bij onze servicepunten wat de beste opties zijn, meldt daarbij nadrukkelijk wat voor televisie u heeft en dat u abonnee bent van SKP in Pijnacker.

     

    Stap 2

    De foutmelding kan ook te voorschijn komen als de CI+ Module en de televisie geen goed contact met elkaar maken. Haal daarom uw CI+ module uit de televisie en plaats deze weer terug. De authenticatie zal worden gestart. Dit kan maximaal 2 minuten duren.

     

    Stap 3

    Veel problemen kunnen worden opgelost door de fabrieksinstellingen van de TV te herstellen. Haal eerst de CI+ module uit de televisie.

    Ga in het menu van de televisie naar Fabrieksinstellingen (Raadpleeg de handleiding van u televisie hoe u dat kunt vinden).

    Tijdens de herinstallatie van televisie naar een kanaalbron. Kies hier altijd voor Cable-DVB-C  of Kabel.

    Tevens vraagt de televisie tijdens de herinstallatie naar een frequentie code en netwerk ID. Pas deze aan indien nodig.

    Frequentie: 554.000 (de hoeveelheid nullen is afhankelijk van uw TV)
    Netwerk ID: 8888
    QAM Formaat: QAM 64
    Symboolrate: (K-Baud): 6900

    Nadat de televisie volledig is ingesteld, zet u de televisie op NPO1. Plaats vervolgens de CI+ Module weer terug in de CAM-module. Controleer of alle zenders het weer doen.

     

    Stap 4

    Heeft u nog steeds dezelfde foutmelding. Dan kan uw televisie of uw CI+ module defect zijn. Test daarom de CI+ module in een andere televisie. Mocht u geen andere CI+ TV hebben, dan kunt u het controleren bij buren of vrienden. Ook kunt u het laten controleren bij SKP of bij onze servicepunten.

     

    Stap 5

    Werkt de CI+ module op een andere locatie wel, dan is vermoedelijk uw televisie defect. Neem daarvoor contact op met de leverancier van uw televisie.

  • Waarom kan ik de radiozenders niet vinden op mijn televisie?

    Heeft uw ontvanger of televisie geen 'TV/Radio'-knop? Tel dan 1000 bij het gewenste kanaalnummer op. NPO Radio 1 vind u in dit geval bijvoorbeeld terug op kanaal 1801 in plaats van op 801.

  • Ik wil een abonnement bij SKP, maar wel mijn huidige telefoonnummer meenemen

    Belt u nu via een andere provider en wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Dat kan. SKP kan dat bij de aanvraag van uw abonnement in gang zetten. Zeg in dit geval nooit zelf uw telefoonabonnement op. SKP kan dan namelijk uw nummer niet meer overnemen. Zodra uw nummer is overgezet naar SKP, wordt uw huidige telefoonabonnement beeindigd door uw huidige provider conform de voorwaarden. Heeft u bij uw aanmelding niet aangegeven dat u uw huidige telefoonnnummer wilt behouden, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Het overzetten van uw nummer neemt gemiddeld 14 dagen in beslag. Let op dat SKP nooit uw overige diensten bij uw huidige aanbieder opzegt. U bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van uw eventuele televisie- en internetabonnement.

  • Ik haal niet de snelheid die bij mijn abonnement hoort. Hoe kan dit?

    Wanneer u de computer of laptop via een netwerkkabel aansluit op het modem zult u in principe de maximale internetsnelheid halen van uw abonnement. Er zijn een aantal factoren die de snelheid kunnen beinvloeden. 

     

    Kijk op http://speedtest.skpnet.nl voor meer informatie en een speedtest!

  • Ik mis opeens bepaalde apps om mijn televisie (NPO Start, Kijk, Skype etc). Hoe kan dat?

    De apps worden door de makers steeds verbeterd en geupdate. Het kan dan zijn dat de ontwikkelaar van de app heeft besloten om uw televisie niet meer te ondersteunen. Hierdoor wordt door de televisiefabrikant bij een nieuwe software update automatisch de app verwijderd. U heeft dan niet meer de mogelijkheid om deze app te gebruiken of opnieuw te installeren. Voorbeeld van een app die door meerdere televisiefabrikanten niet meer wordt ondersteund bij een televisie van een paar jaar oud is de KIJK app.

    Helaas heeft SKP hierop geen invloed.

  • Hoe gaat SKP met mijn privacy om?

    SKP vindt de bescherming van uw privacy belangrijk en heeft daarom een privacyverklaring opgesteld. De actuele privacyverklaring van SKP kan u terugvinden door te klikken op de volgende link: privacyverklaring

  • Hoe zit het met bellen in piek - en daluren?

    Bij SKP betaalt u bij 'Bellen basis' een regulier beltarief onafhankelijk of u overdag, in de avond of in in het weekend belt. Bij 'Bellen altijd' betaalt u geen extra belkosten voor gesprekken naar vaste telefoonnummers en mobiele nummers in Nederland. Heeft u 'Bellen daluren' dan betaalt u geen kosten voor gesprekken die gestart worden vanaf 19:00 uur tot de volgende ochtend 08:00 uur. Daarnaast het gehele weekend. Gesprekken naar het buitenland worden altijd in rekening gebracht.

  • Ondersteund SKP ook alarmcentrales en faxen?

    Alarmcentrales en faxen ondersteunen wij niet. SKP kan de goede werking hiervan niet garanderen. Een eventuele oplossing voor uw alarmcentrale is om deze om te laten bouwen naar IP.

  • Mijn smartcard werkt niet (meer)

    Als het nummer op uw smartcard niet begint met 4291..., dan bent u in het bezit van een oude smartcard die niet werkt op het netwerk van SKP. In dat geval dient u een nieuwe smartcard te kopen bij één van onze servicepunten.

  • Ik kijk nog analoge televisie en zie maar 4 zenders

    SKP bouwt het aantal analoge televisiezenders af. De kwaliteit van televisiekijken wordt steeds beter met HD- en UHD televisiezenders. In dat opzicht is analoge televisie achterhaald. Tegenwoordig is SD-kwaliteit standaard en hebben de meeste abonnees van SKP reeds een HD-televisie. Sinds een aantal jaren zijn er ook al UHD- of 4K televisies in de markt. Om ook deze beeldkwaliteit te kunnen ondersteunen, bouwt SKP de analoge televisietechniek af.

    Mocht u nog een analoge televisie hebben, dan kunt u bij onze servicepunten een oplossing kopen in de vorm van een Humax box. Met behulp van deze Humax box kunt u toch de meeste zenders blijven bekijken op uw oude televisie. Informeer bij onze servicepunten naar de mogelijkheden.

  • Krijg ik bij SKP een vast of dynamisch IP-adres?

    Bij SKP krijgt u een dynamisch IP-adres. Dit kan voor lange tijd gelijk blijven, maar er bestaat de mogelijkheid dat deze wijzigt.

  • Ik wil naar SKP. Hoe gaat het opzeggen van mijn huidige aanbieder?

    SKP is aangesloten bij de Overstapservice Consumenten. Om de overstap naar SKP zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen hebben aanbieders een overstapservice ingericht voor internet, telefonie en tv.

    Wanneer kunt u gebruikmaken van de Overstapservice Consumenten?

    1. Uw huidige aanbieder ondersteunt de overstapservice
    2. U neemt bij uw huidige provider tenminste internet af.
    3. U vraagt een abonnement aan op hetzelfde adres

    Hoe werkt dat, overstappen met de Overstapservice Consumenten?

    Binnen de Overstapservice zegt SKP namens u uw huidige contract op. Op de dag dat u nieuwe abonnement actief wordt stopt uw huidige abonnement. Zo komt u niet zonder internet, telefonie en tv en heeft u geen dubbele kosten. Als u zich aanmeldt op onze website wordt u gevraagd of u gebruik maken van de Overstapservice en ziet u welke aanbieders de Overstapservice bieden.

    Zelf opzeggen

    Kunt u of wilt u geen gebruikmaken van de Overstapservice Consumenten? In dat geval zegt u zelf uw huidige contract op bij uw huidige aanbieder.

  • Wat zijn de aansluitkosten voor Delfpark in Delfgauw

    Delfpark in Delfgauw is een klein bedrijventerrein (bedrijfsunits). SKP is de enige aanbieder van internet, televisie en telefonie. SKP heeft op dit terrein meer kosten gemaakt in vergelijking tot een normale consumentenaansluiting. In dit geval is SKP genoodzaakt deze kosten door te belasten aan de bedrijven die een aansluiting nemen van SKP. Deze eenmalige aansluitkosten bedragen EUR 350,- exclusief BTW. De administratiekosten van EUR 29,50 zijn reeds in dit bedrag opgenomen. Het betreft de bedrijfspanden aan de Verlengde Spiegelmakerstraat, Tinnegieterstraat, Ploegerstraat, Schepenstraat in Delfgauw.

  • Kan ik Netflix bij SKP kijken?

    Uiteraard kunt u bij SKP naar Netflix kijken. Dit is mogelijk via een Smart TV, Apple TV of Google Chromecast. Als u deze verbindt met internet en de app van Netflix download, kunt u gebruik maken van uw Netflix account.

  • Kan ik mijn e-mailadres van SKP behouden als ik opzeg of overstap?

    Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je e-mail eventueel nog 6 maanden doorgestuurd wordt. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude SKP e-mailadres doorsturen naar een nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen via Mijn SKP.

    Hoe gaat dat in zijn gang;

    1. SKP stuurt alle e-mail berichten door naar een door de abonnee op te geven e-mail adres.
    2. Abonnee kan dit instellen voor al zijn e-mailboxen en -adressen (inclusief in gebruik zijnde aliassen). 
    3. Na instellen kan het e-mail adres waar naartoe doorgestuurd wordt niet meer worden gewijzigd.
    4. De abonnee kan doorsturen van e-mail instellen tot tenminste contracteinddatum in Mijn SKP.
    5. Het tot tenminste 6 maanden na contracteinddatum kosteloos doorsturen van e-mail geldt ook voor e-mailboxen en -adressen waarvoor reeds een e-mail ‘forwarding’ instelling bestond.

     

     

  • Wat is het verschil tussen SD, HD en UHD of 4K?

    Het verschil tussen SD, HD en 4K Ultra HD is de resolutie van het beeld. De beeldresolutie bepaalt uit hoeveel beeldpunten een beeldscherm bestaat. Hoe hoger de resolutie, des te scherper het beeld. SD kent een resolutie van 720 x 576 pixels. HD heeft een resolutie van 1280 X 720 pixels en 4K Ultra HD (UHD of 4k) heeft een resolutie van 3840 x 2160 pixels.

    SKP heeft naast SD-zenders, ook veel zenders van HD-kwaliteit. Ook heeft SKP 4K Ultra HD zenders in haar basispakket.

  • Is het aansluiten van het modem ingewikkeld?

    Nee, u kunt dit eenvoudig zelf doen. Uw modem is al voorgeïnstalleerd als u het meekrijgt bij het servicepunt. Thuis sluit u het aan op het Abonnee Overnamepunt (AOP) in de meterkast of op uw radio/televisie-aansluiting in de woonkamer. De splitter en het benodigde coax-kabeltje worden bijgeleverd. In de handleiding die u meekrijgt staat in 4 stappen beschreven hoe u uw modem aansluit en registreert en hoe u vervolgens verbinding maakt met uw computer of laptop.

  • Waar vind ik de installatiehandleiding van het modem?

    De installatiehandleiding krijgt u mee bij uw modem, maar is ook te downloaden op https://skpnet.nl/klantenservice/handleidingen/

  • Wat als ik er niet uitkom?

    Bij het ophalen van uw modem bij een van de servicepunten van SKP; Wolff TV, Electro World van Dijk of Jotronics kunt u zich alvast laten informeren over de installatie in uw specifieke situatie. Eenmaal thuis kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice op 0800 – 235 2249. Komt u er met de medewerker van de klantenservice niet uit, dan zorgen wij dat u teruggebeld wordt door iemand van onze technische helpdesk. Is het probleem, eventueel met deze telefonische ondersteuning, op afstand niet op te lossen dan kunt u in overleg met SKP een beroep doen op onze installatieservice.

  • Kan ik het modem in bridge mode zetten?

    Dit is een eigen verantwoordelijkheid van de abonnee. SKP garandeert alleen de goede samenwerking met het Cisco modem dat u in bruikleen heeft. Dit is mogelijk voor het coaxmodem, maar ook voor het glasvezelmodem.

  • Waarom werkt het modem op zolder zo traag?

    Dat komt doordat de WiFi-verbinding veel aan kracht verliest door dikke muren of plafonds. Eventueel kunt u vanaf het modem een bedrade verbinding tot stand brengen met een computer elders in huis.

  • Hoe kan ik de snelheid van mijn internetverbinding testen?

    Om de snelheid van uw internetverbinding te meten, kunt u gebruik maken van http://speedtest.skpnet.nl. Let wel op dat u snelheidsverlies heeft als u draadloos meet. De meest eerlijke meting verricht u bedraad, dus met een vaste verbinding tussen uw modem en uw computer of laptop.

  • Hoe kan ik mijn SKP Alles-in-1 pakket up- of downgraden?

    Switchen tussen de SKP Alles-in-1 pakketten kan per e-mail worden aangevraagd via info@skpnet.nl Ook kan u het zelf regelen via MijnSKP

  • Waar moet ik mijn televisie voor het SKP-signaal op instellen?

    De digitale netwerkinstellingen voor de televisie zijn:
    NetwerkID: 8888
    Frequentie: 554 MHz
    Modulatie: 64 QAM
    Symboolsnelheid: 6900 KS/s

  • Wanneer moet ik een storing melden bij de SKP?

    Om zeker te weten dat het inderdaad om een storing in het kabelnet gaat, kunt u voordat u een melding doet de volgende zaken even checken:

    • Is de TV goed aangesloten op het elektriciteitsnet?
    • Zijn de aansluitsnoeren onbeschadigd?
    • Is de TV goed aangesloten op het kabelnet?
    • Is de TV afgestemd op de juiste frequentie?
    • Maakt u gebruik van een verdeler (bij meerdere TV's) haal die er dan tussenuit en kijk of u nog steeds dezelfde storing heeft.
    • Heeft u meer dat 2 TV's erop aangesloten dan heeft u een versterker nodig, zit die ertussen?
    • Hebben de buren hetzelfde probleem?

     

    Indien u alle vragen met ja kunt beantwoorden, dan is de kans groot dat het om een storing in het kabelnet gaat. Vult u dan het online storingsformulier in op MijnSKP of bel met de klantenservice op 0800 - 235 22 49. 

  • Ik heb een DVB-C tuner in mijn TV. Kan ik hiermee ook digitaal kijken?

    Ja, met een ingebouwde DVB-C tuner kunt u digitaal televisie kijken. Als u gebruik wilt maken van de extra televisiepakketten van SKP, dan heeft u een CAM-module en een SKP smartcard nodig. Deze module en smartcard zijn te koop bij onze servicepunten. In moderne televisies is de CAM-module vaak al aanwezig. In dat geval heeft u bij extra televisepakketten alleen de smartcard nodig.

     

  • Kan SKP een tweede huisaansluiting verzorgen?

    Nee, SKP levert alleen het signaal aan. Dit gebeurt tot het AOP (Abonnee Overname Punt). Indien u problemen heeft met de bekabeling in huis of u wilt deze aanpassen, dan kunt u hierover advies inwinnen bij een van onze servicepunten of contact opnemen met een firma in elektratechniek.

  • Kan ik met materiaal dat ik bij de bouwmarkt of radiohandel haal een kwalitatief goede huisinstallatie aanleggen?

    Nee, helaas is dat niet het geval. Sommige materialen geven geen goed resultaat. U kunt het beste kabels gebruiken met het Kabelkeurmerk. Voor het doorgeven van radio- en televisieprogramma's worden hoge frequenties gebruikt. De kabels die u gebruikt moeten voldoende hoogfrequent-dicht zijn. Dit is noodzakelijk om storingen te voorkomen. Deze dichtheid werkt twee kanten op. Alle radio- en televisiesignalen die u van uw kabelbedrijf ontvangt, blijven netjes binnen de kabel. Mogelijke stoorsignalen blijven dankzij deze hoogfrequente dichtheid keurig buiten de kabel. Een kabel die niet voldoende dicht is, zendt een deel van het signaal naar de omgeving uit. Omgekeerd kan de kabel uit de omgeving ook stoorsignalen opvangen. Bij onze servicepunten kunt u terecht voor geschikt kabelmateriaal of roep de hulp in van een deskundige.

  • Hoe kan ik mijn tv instellen op het netwerk van SKP?

    Voor het instellen van uw tv op het netwerk van SKP drukt u op uw afstandsbediening op het knopje ‘menu’. Vervolgens zoekt u naar de keuze: instellingen, installatie of Plug & Play.

     

    De volgende mogelijkheden moet u aangeven / kiezen:

    - land: Nederland

    - analoog en digitaal

    - kabel (geen antenne)

    - handmatig zoeken

    - overige providers (geen UPC of Ziggo)

     

    De volgende gegevens moeten ingevuld worden:

    * Frequentie: 554,00 Mhz (of 554000 kHz)

    * Netwerk ID: 8888

    * Symboolsnelheid: 6900

    * Modulatie: 64

     

    Zenders zoeken (dit kan even duren!) en opslaan.

     

    Bij enkele tv's wordt gevraagd om een beginfrequentie. Wij raden u aan dan in te voeren vanaf 0 t/m 554,00

  • Wat als mijn smartcard defect is?

    De melding ‘smartcard defect’ betekent meestal:

    • dat de smartcard verkeerd in de ontvanger zit en dus omgedraaid moet worden;
    • dat de chip op de kaart vies of vet is geworden; veeg deze schoon met een droge, zachte doek (eventueel een beetje ontvetten met druppel afwasmiddel);
    • dat de kaart echt defect is, maar dit komt maar weinig voor.

    Wanneer de zenders nog steeds niet te zien zijn, raden wij u aan contact op te nemen met onze klantenservice op 0800 – 235 22 49 zodat wij de smartcard op afstand kunnen resetten. De tv en ontvanger moeten op dat moment wel aanstaan.

    Mocht de smartcards defect zijn en de kaart is ouder dan 12 maanden, dan kunt u een nieuwe smartcard kopen bij onze servicepunten. Binnen 12 maanden na aankoop heeft u garantie en kunt u de kaart omwisselen bij een servicepunt van SKP.

  • Wat kan ik doen om zelf een storing te verhelpen?

    Problemen met zenders op uw televisie komen vaak door een storing aan de digitale ontvanger. Ook kan het overnamepunt (AOP) in huis defect zijn. Voordat wij de storing doorgeven aan onze storingsdienst, vragen wij uw zelf het volgende te doen:

     

    ·Problemen met digitale zenders komen vaak door een storing aan de digitale ontvanger (losse ontvanger of ingebouwd in de tv). Ook kan het overnamepunt (AOP) in huis defect zijn. Voordat wij de storing doorgeven aan onze storingsdienst, vragen wij u zelf het volgende te doen:

    1. Reset uw tv / ontvanger
    - haal de stroom een half uur van de tv / ontvanger (dus echt de stekker eruit);
    - haal de smartcard eruit en doe deze er na ongeveer 1 minuut weer goed in;
    - reset de smartcard via onze website;
    - laat de tv minimaal een half uur op de zender uit het gevraagde pakket staan die niet wordt weergegeven.

    2. Wanneer dit niet het gewenste resultaat geeft, laat de zenders dan opnieuw zoeken via het menu (zie ook ‘uw tv instellen’). Hierdoor wordt ook het systeem gereset.

    3. Controleer of uw tv / ontvanger voorzien is van de laatste software update. Dit kunt u zien in het menu van de tv / ontvanger. Is de regel ‘software update’ lichtgrijs en niet aan te klikken, dan heeft u de laatste versie. Is deze regel zwart en kunt u deze aanklikken, dan kunt u een software update uitvoeren.

    4. Bekijk de kabels en de splitter; zijn deze nog in goede staat en zitten ze goed vast? Verandert het beeld op de betreffende zenders wanneer u aan de kabel zit? Bij beschadigde kabels kan het zijn dat maar enkele zenders hier last van hebben en storing geven, dit heeft te maken met een verschillende manier van doorgifte van bepaalde zenders via de kabel.

    5. Is de ontvanger nog in goede staat? Ook dit kan het slecht doorkomen van zenders veroorzaken.

    Wanneer u hierna toch nog last heeft van de storing, vul dan het storingsformulier in. Wij zullen de storing dan doorgeven aan onze monteur van de storingsdienst. Wanneer alsnog blijkt dat de storing veroorzaakt wordt door de tv / ontvanger, de bekabeling of de instellingen, dan wijzen wij u erop dat de kosten dan voor uw rekening zijn.

    1. Reset uw tv / ontvanger

    • haal de stroom een half uur van de tv / ontvanger (dus echt de stekker eruit);
    • haal de smartcard eruit en doe deze er na ongeveer 1 minuut weer goed in;
    • reset de smartcard via onze website;
    • laat de tv minimaal een half uur op de zender uit het gevraagde pakket staan die niet wordt weergegeven.

     

    2. Wanneer dit niet het gewenste resultaat geeft, laat de zenders dan opnieuw zoeken via het menu (zie ook ‘uw tv instellen’). Hierdoor wordt ook het systeem gereset.

     

    3. Controleer of uw tv / ontvanger voorzien is van de laatste software update. Dit kunt u zien in het menu van de tv / ontvanger. Is de regel ‘software update’ lichtgrijs en niet aan te klikken, dan heeft u de laatste versie. Is deze regel zwart en kunt u deze aanklikken, dan kunt u een software update uitvoeren.

     

    4. Bekijk de kabels en de splitter; zijn deze nog in goede staat en zitten ze goed vast? Verandert het beeld op de betreffende zenders wanneer u aan de kabel zit? Bij beschadigde kabels kan het zijn dat maar enkele zenders hier last van hebben en storing geven, dit heeft te maken met een verschillende manier van doorgifte van bepaalde zenders via de kabel.

     

    5. Is de ontvanger nog in goede staat? Ook dit kan het slecht doorkomen van zenders veroorzaken.

     

    Wanneer u hierna toch nog last heeft van de storing, vul dan het storingsformulier via MijnSKP in. Wij zullen de storing dan doorgeven aan onze monteur van de storingsdienst. Wanneer alsnog blijkt dat de storing veroorzaakt wordt door de tv / ontvanger, de bekabeling of de instellingen, dan wijzen wij u erop dat de kosten dan voor uw rekening zijn.

  • Bij het zappen worden voorkeurnummers overgeslagen. Is dat normaal?

    Ja, dat is normaal. We hebben de voorkeuzenummers ondergebracht in categorieën. Iedere categorie begint op een logische waarde. Daarnaast creëren wij hiermee ruimte om programma’s tussen te voegen. We raden u aan een favorietenlijst aan te leggen. Daarmee maakt u een interessante selectie uit het zenderaanbod in de door u gewenste volgorde. Hoe u dit moet doen staat in de handleiding van uw televisie.

  • Heb ik een digitale ontvanger nodig voor ontvangst van het SKP-signaal?

    Ja, u heeft een digitale ontvanger nodig om het SKP-signaal te ontvangen. Zo'n ontvanger wordt ook wel een decoder, set-top-box of receiver genoemd. Uw televisie begrijpt het digitale signaal niet zomaar, vandaar dat u iets nodig heeft om het digitale signaal geschikt te maken voor uw tv.

    Alle moderne televisies hebben een ingebouwde DVB-C ontvanger. Je hebt dan geen los kastje nodig! Voor het SKP-netwerk heeft u een DVB-C ontvanger nodig. Controleer in de handleiding van uw televisie of de televisie geschikt is voor het ontvangen van een DVB-C signaal.

    Is uw televisie niet geschikt voor DVB-C, dan kunt u los een DVB-C decoder kopen. Deze decoder is verkrijgbaar bij de meeste van onze servicepunten. De Humax DVB-C decoders zijn ook geschikt voor het SKP netwerk.

  • Kan ik zelf mijn smartcard resetten?

    Als u geen ontvangst meer heeft of een foutmelding krijgt op één of meerdere digitale- of HD-zenders waar u een abonnement op heeft, dan kan u helaas niet zelf uw smartcard resetten. Neem dan contact op met SKP. Let op: het is van belang dat uw apparatuur aan staat tijdens de reset, met de smartcard erin.

    • Haal de smartcard uit de tv of ontvanger
    • Noteer het nummer dat op de kaart staat
    • Stop de kaart weer goed terug in de tv of de ontvanger
    • Zet de tv of de ontvanger aan
    • Bel met de klantenservice van SKP op 0800-2352249
    • Geef het nummer van de smartcard door (let op: getallen achter elkaar, zonder spaties en zonder de R, bijvoorbeeld 41386228125)
  • Voor de ontvangst van extra pakketten heb ik een smartcard nodig. Hoe kom ik daaraan?

    Smartcards zijn uitsluitend te koop bij onze servicepunten. De servicepunten zijn te vinden op: https://skpnet.nl/klantenservice/servicepunten/

  • Waarom kan ik geen zenders vinden op mijn nieuwe televisie?

    Waarschijnlijk kunt u geen zenders vinden omdat de specifieke instellingen van SKP (nog) niet in uw televisie staan. De netwerkinstelling van SKP zijn:

    - Netwerk-ID: 8888

    - Frequentie: 554 MHz (554000 KHz)

    - Modulatie: 64 QAM

    - Symboolsnelheid: 6900

  • In het glasvezelmodem zijn 4 netwerkaansluitingen zichtbaar. Waarom kun je maar 1 van die aansluitingen gebruiken als abonnee?

    In het glasvezelmodem van SKP zijn 4 netwerkaansluitingen verwerkt. Daarvan wordt alleen poort 1 gebruikt. Helaas kunt u niet de andere 3 aansluitingen gebruiken om meerdere apparaten op de modem aan te kunnen sluiten.

    De drie andere netwerkaansluitingen in het modem zijn standaard uitgeschakeld. Deze aansluitingen zijn door SKP gereserveerd voor toekomstige ontwikkelingen voor nieuw te ontwikkelen diensten.

    Abonnees die meerdere apparaten op hun internetverbinding willen aansluiten kunnen dat doen via een externe switch.

    Een switch werkt als een soort stekkerdoos voor computers. Zoals een stekkerdoos met een stekker op het stopcontact wordt aangesloten om vervolgens de stroom te kunnen verdelen naar meerdere apparaten, zo doet een switch dat voor computers die zijn aangesloten op het internet.

    U sluit de switch aan op poort 1 van de glasvezelmodem. U kunt daarna de andere apparatuur aansluiting op de switch. Een switch is te koop bij onze servicepunten.

    Let er bij de aankoop op dat u een switch koopt die in staat is om minimaal dezelfde internetsnelheid kan verwerken als de snelheid van uw abonnement bij SKP.

  • Waar bestaat de installatieservice uit?

    De installatieservice bij SKP bestaat uit:

    • Installeren van het modem inclusief coaxkabel aansluitpunt SKP naar modem
    • Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten
    • Extra materiaal tegen kostprijs

    Niet inclusief:

    • Aansluiten van meer apparaten per dienst
    • Extra kabels
    • Kabels wegwerken in de muur

    De installatieservice is beschikbaar tot 4 weken na start van het abonnement

  • Kan ik een tweede tv of meerdere tv's aansluiten

    Ja, dat is mogelijk. Doordat SKP van de kabel gebruik maakt (DVB-C). U kan dus meerdere televisie's aansluiten. Uiteraard dient u dan wel de coaxkabels aan te leggen vanuit de woonkamer of meterkast naar de desbetreffende televisie's.

  • Ik verhuis binnen Pijnacker of Delfgauw. Kan ik mijn abonnement meenemen?

    Om dit te regelen moet u het verhuisformulier invullen. Dit formulier kunt u online invullen op https://skpnet.nl/klantenservice/verhuizen/

  • Ik verhuis vanuit Pijnacker of Delfgauw naar Nootdorp. Kan ik mijn abonnement meenemen? 

    Nee, dat kan niet. SKP verzorgt alleen aansluitingen binnen de gemeente Pijnacker en Delfgauw. U vindt het formulier om uw abonnement te beëindigen onder www.skpnet.nl/klantenservice/afmelden/ .

  • Ik verhuis buiten Pijnacker of Delfgauw. Wat is de opzegtermijn?

    De opzegtermijn bedraagt 1 maand. Bijvoorbeeld: bij een opzegging op 15 juni loopt uw abonnement door t/m 15 juli. Opzeggen kan alleen schriftelijk; gebruik hiervoor het afmeldformulier op www.skpnet.nl onder Klantenservice. Houd er bij SKP alles-in-1 rekening mee dat u voor minimaal één of twee jaar een contract afsluit, daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand.

  • Hoe maak ik gebruik van Film1 Go?

    PC of Mac
    U kunt Film1 GO kijken via uw PC, Mac, iPad en iPhone. Om via Pc of Mac te kijken surft u naar film1.nl/go. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode. 

    iPad/iPhone
    Wilt u via de iPad of iPhone kijken? Download dan de Film1 App via de Appstore van Apple. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode.

    Android
    Het is mogelijk om Film1 GO te kijken via het Android platform. Kijk in de Google Play Store of de app voor u beschikbaar is. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode.

    Let op: 

    - Voer het smartcardnummer in waarop Film1 is geactiveerd. Let op: is Film1 net geactiveerd op uw smartcard? Aanmelden voor Film1 GO is dan mogelijk nadat er 6 uur verstreken zijn.

    - Heeft u Film1 op meerdere smartcardnummers geactiveerd? Dan kunt u de verschillende smartcardnummers proberen om te kijken met welke de aanmelding lukt.

    - Het is helaas niet mogelijk om in te loggen met alle smartcardnummers waarop Film1 geactiveerd staat. Dit vanwege het voorkomen van fraude

  • Hoe maak ik gebruik van FOX Sports Go?

    Als u een abonnement bij SKP heeft op FOX Sports Eredivisie, International of FOX Sports Combi dan kunt u gebruik maken van FOX Sports Go.

     

    Hoe werkt het?

    Ga naar foxsports.nl of open de FOX Sports NL app. Kies bij login voor TV-aanbieder SKP en activeer uw account door te kiezen voor TV-aanbieder Stichting Kabeltelevisie Pijnacker - SKP.

    Daarna voert u de koppelcode van uw tv-abonnement in. De koppelcode is opgebouwd uit uw debiteurnummer direct gevolgd door de postcode en huisnummer (zonder spaties). Dan heeft u direct toegang tot FOX Sports en bekijkt u alle kanalen, wedstrijden en progamma's op de pc, laptop, smartphone en via Chromecast.

  • Hoe maak ik gebruik van Ziggo Sport Totaal Go?

    U kunt via uw laptop, desktop, smartphone of tablet gebruik maken van Ziggo Sport Totaal Go.

    In de App store van Apple kunt u voor zowel iPad als iPhone de Ziggo Sport Totaal app downloaden. Ziggo Sport Totaal Go is een onderdeel van deze app. In de Google Play Store is de Ziggo Sport Totaal app ook beschikbaar voor Android smartphones en tablets.

     

    Gebruikt u Windows 8 of Windows 10 op uw tablet, laptop of desktop? Download dan onze app in de Store.  In uw browser van uw computer kiest u: https://go.ziggosporttotaal.nl/user/login .

    Door te kiezen voor provider SKP, kunt u inloggen met uw postcode en het 11-cijferige nummer van uw smartcard.

     

    Krijgt u de melding geen actief abonnement te hebben? Voor deze vraag moet u contact opnemen met de administratie van SKP via 0800-2352249.

  • Welke zenders zijn te bekijken via SKP iTV?

    U kunt de zenderlijst downloaden via de volgende link: Overzicht

  • Welke zenders zijn beschikbaar voor Begin Gemist, Uitzending Gemist en Opnemen?

    Download de actuele zenderlijst. Hierop zijn de desbetreffende zenders te vinden. Let op: voorruitspoelen van reclameblokken bij RTL en Talpa is niet toegestaan en daarom niet mogelijk. U kunt via de volgende link de lijst bekijken: Zenderlijst

  • Op welke apparaten werkt SKP iTV?

    SKP iTV is beschikbaar voor zowel de mobiele telefoon als tablet (iOS en Android). Daarnaast kunt u ook op een laptop of computer via een Chrome browser gebruik maken. De SKP iTV website voor de Chrome browser is tv.skpnet.nl

  • Kan ik SKP iTV op een laptop of PC gebruiken?

    Ja, dat is mogelijk. Dit kan alleen via een Chrome browser. De SKP iTV site is: tv.skpnet.nl

    U kunt gebruik maken van SKP iTV door vanuit de SKP iTV app op uw mobiel of tablet bij Instellingen> Apparaten> Nieuw apparaat toevoegen te kiezen. De code die in de SKP iTV app wordt getoond, voert u in het veld in de browser.

  • Werkt SKP iTV ook op mijn TV?

    Momenteel zijn wij bezig met de ontwikkeling van een setupbox voor ons coax netwerk. Op het glasvezel netwerk is deze wel alvast beschikbaar. De verwachting is dat u dit jaar kunt streamen vanaf uw tablet of smartphone vanuit de app. 

  • Kan ik SKP iTV naar mijn TV streamen (casten)?

    De ontwikkeling hiervan heeft enige tijd nodig. Verwachting Q2 2020, uiterlijk dit jaar kunt u in ieder geval streamen vanaf uw tablet of smartphone vanuit de app. U kunt via http://tv.skpnet.nl wel casten naar een chromecast. Klik hier voor de handleiding.

  • Hoe meld ik een extra apparaat bij SKP iTV aan?

    U kunt dit terugvinden in de handleiding van SKP iTV: Deze is te downloaden via https://skpnet.nl/media/cms_page_media/67/Handleiding%20SKP%20iTV_n7FEtQv.pdf

  • Hoe lang worden de opgenomen programma's met SKP iTV bewaard?

    Opgenomen programma's worden 365 dagen bewaard en tot maximaal 100 uur.

  • Op hoeveel apparaten is SKP iTV te downloaden?

    U kunt SKP iTV downloaden op 3 apparaten en ook op 3 apparaten tegelijkertijd kijken.

  • Kan ik ook de extra televisiepakketten kijken op SKP iTV?

    Ja, dat is mogelijk. Als u één van de extra televisiepakketten heeft (FOX Sports Eredivisie, Film1 etc.), dan kunt u deze zenders ook op de SKP iTV app zien. Dit gaat automatisch, hiervoor hoeft u zelf niets te doen.

  • Kan ik ook Stingray Music themakanalen luisteren op SKP iTV

    Ja, de 40 Stingray Music themakanalen kunt u ook luisteren op SKP iTV. U vindt ze onder Zenders > Alle radio >

  • Ik heb de SKP iTV app enige tijd niet gebruikt en kan er niet meer in

    Indien u de SKP iTV app een jaar niet heeft gebruikt, dan wordt de SKP iTV account automatisch beeindigd. In dat geval moet u SKP iTV opnieuw activeren in Mijn SKP. Voor meer informatie zie de handleiding op onze website

  • is SKP iTV ook beschikbaar op Apple TV?

    Helaas is het nog niet mogelijk om SKP iTV app te gebruiken op de Apple TV. Ook is streamen naar de Apple TV nog niet mogelijk. Wij hopen dit in de toekomst wel aan te kunnen bieden.

  • Wanneer wordt de factuur van SKP geïncasseerd?

    Meestal incasseren wij uw factuur automatisch binnen 5 dagen na het toezenden van de factuur. Heeft u nog geen automatische incasso aan ons afgegeven? Vul dan het formulier in op onze website: https://skpnet.nl/klantenservice/incasso/

    Indien zelf de factuur betaalt, dan moet het openstaande bedrag binnen 14 dagen op onze bankrekening staan.

  • Hoe kan ik oude facturen inzien?

    Via Mijn SKP kunt u oude facturen bekijken en downloaden. Mijn SKP kunt u bereiken via https://mijnskp.skpnet.nl/

  • Ik wil graag via automatische incasso betalen?

    Uiteraard is dit mogelijk. Download hiervoor het formulier via de volgende link: Automatische incasso. Het ingevulde formulier kunt u bij ons afleveren of per mail toezenden naar info@skpnet.nl
     

  • Hoe kan ik mijn wifi signaal verbeteren?

    U heeft een snelle internetverbinding van SKP, maar desondanks traag internet via de Wifi? Bijvoorbeeld op zolder of in de tuin? Dat kan inderdaad gebeuren. De oorzaak komt meestal door externe factoren. Een belangrijke externe factor is uw huis zelf. Zeker bij nieuwbouwhuizen kan dit probleem spelen door de dikke muren en vloeren van gewapend beton. Deze dikke muren en vloeren zwakken het signaal sterk af. Een andere factor is vaak de buren. Het aantal wifi-kanalen is helaas beperkt, waardoor je wellicht een kanaal deelt met uw buurman. U kunt dit het beste vergelijken met een snelweg tijdens de spits. In dit geval willen er steeds meer data-pakketjes over dit kanaal en de ruimte is beperkt.

    Wat kan u er aan doen? Er zijn een paar oplossingen die u zelf kunt doen om het wifi-signaal te verbeteren in uw woning. De eerste oplossing is het wifi-kanaal veranderen. De handleidingen hiervoor kunt u vinden op de volgende pagina: Handleidingen

    De tweede oplossing is een repeater, access point of powerline adapter in uw woning te plaatsen. Onze Servicepunten kunnen u daarbij adviseren!