Veelgestelde vragen

  • Welke keuze heb ik bij SKP 3in1?

    U kunt kiezen voor de varianten Brons, Zilver en Goud met respectievelijk 25 Mb, 150 Mb en 300 Mb internetsnelheid. Heeft u een glasvezelaansluiting, dan heeft u de keuze uit Kristal, Briljant of Diamant met respectievelijk 50 Mb, 150 Mb of zelfs 500 Mb internetsnelheid. Bij alle pakketten krijgt u standaard het basispakket televisie (70 digitale zenders, waarvan 25 in HD-kwaliteit en 18 ook nog analoog) en kunt u voordelig bellen. Liever meer zekerheid? Dan kunt u uw pakket uitbreiden met ‘Bellen daluren’ of ‘Bellen altijd’ waarmee u ’s avonds en in het weekend of zelfs altijd gratis belt naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland.

  • Wat kost SKP 3in1?

    Voor de coax-aansluitingen gelden het Brons, Zilver en Goud-pakket. Het tarief voor Brons, Zilver en Goud bedraagt € 40,50, € 51,50 en € 61,50 per maand. Dit is uit te breiden met ‘Bellen daluren’ voor € 7,- per maand en ‘Bellen altijd’ voor € 14,- per maand. Ook kunt u naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het overzicht en de tarieven hiervan zijn te vinden op www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-coax/

    De basistarieven telefonie bedragen naar vast en mobiel binnen Nederland € 0,085 per minuut bij een starttarief van € 0,050. Gesprekken worden afgerekend per seconde. Bij ‘Bellen daluren’ belt u kosteloos tussen 19.00 en 8.00 uur en in het weekend. Bij ‘Bellen altijd’ worden er geen kosten in rekening gebracht voor bellen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Voor informatie m.b.t. bellen naar het buitenland kunt u contact opnemen met de klantenservice van SKP.

    Voor de glasvezel aansluitingen gelden het Kristal, Briljant en Diamant-pakket. Het tarief voor Kristal, Briljant en Diamant bedraagt € 45,- , € 55,- en € 70,- per maand. Dit is uit te breiden met ‘Bellen daluren’ voor € 7,- per maand en ‘Bellen altijd’ voor € 14,- per maand. Ook kunt u naar eigen smaak televisiepakketten toevoegen. In veel gevallen bieden wij korting indien u het abonnement voor langere tijd afsluit. Het overzicht en de tarieven hiervan zijn te vinden op www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-glasvezel/

  • Wat houdt het SKP 3in1 introductie-aanbod in?

    Wie zich inschrijft voor 3in1 krijgt de eerste 12 maanden korting op de abonnementskosten bij een 2-jarig contract en de eerste 6 maanden bij een 1-jarig contract. De kosten voor de coax abonnementen zijn te vinden op: www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-coax/ De kosten voor de glasvezelabonnementen zijn te vinden op www.skpnet.nl/skp-3in1/skp-3-in-1-via-glasvezel/

  • Is SKP 3in1 altijd inclusief telefonie?

    Ja, 3in1 staat voor televisie + internet + telefonie in 1 pakket. U kunt als abonnee van SKP wel alleen internet afnemen bovenop uw televisieaansluiting. U heeft dan dus feitelijk 2in1, maar mist daarmee wel het aantrekkelijke telefonieaanbod.

  • Kan ik naast mijn televisieabonnement ook alleen telefonie afnemen bij SKP?

    Nee, dit is niet mogelijk. Telefonie wordt uitsluitend geleverd als onderdeel van het SKP 3in1-pakket.

  • Welk televisieaanbod zit in SKP 3in1?

    Standaard krijgt u het basispakket met 70 zenders, waarvan 25 in HD-kwaliteit en 18 ook nog analoog. Dit kun u naar eigen smaak uitbreiden met uiteenlopende pluspakketten. Bent u voetballiefhebber, sportfanaat, kijkt u graag een goede film of heeft u kleine kinderen? Breid het zenderpakket uit met ons premium pakket, FOX Sports, Ziggo Sport of Film1. U regelt dat via www.skpnet.nl of via onze klantenservice op 0800- 235 2249.

  • Kan ik het standaard televisiepakket uitbreiden?

    U kunt het basispakket naar smaak uitbreiden met een aantal themapakketten. Al vanaf € 9,50 heeft u 34 zenders extra met nieuws, cultuur, wetenschap, sport, mode, geschiedenis, cartoons, muziek en erotiek. Voor  € 7,50 krijgt u het FOX Sports Eredivisie pakket. Afhankelijk van het pakket dat u kiest, zitten er ook HD-zenders bij. SKP biedt ook Film1, FOX Sports International, Ziggo Sport Totaal en aantrekkelijke Combinatiepakketten daarvan. Kijk voor het totale aanbod op ons zenderoverzicht www.skpnet.nl/tv/pakketten/basispakket/

  • Heb ik bij SKP 3in1 ook Uitzending Gemist?

    Nee, dit is vooralsnog niet mogelijk maar wordt op termijn mogelijk wel toegevoegd.

  • Kan ik bij SKP nog naar analoge zenders op mijn televisie kijken?

    In tegenstelling tot veel andere aanbieders blijft SKP een deel van het televisiepakket vooralsnog ook analoog aanbieden, zonder meerprijs. Van de 70 zenders uit het basispakket, zijn er nog 18 analoog.

  • Krijg ik bij SKP 3in1 ook een e-mailadres?

    Bij internet van SKP krijgt u standaard:
    - Maximaal 5 e-mailadressen (POP3)
    - Maximaal 1 alias per e-mailadres
    - Virus/spam filter
    - Webmail

  • Kan ik ook alleen internet afnemen, dus zonder telefonie en televisie?

    Ja, dat kan als uw woning is aangesloten op een glasvezelaansluiting van SKP. Zie voor meer informatie: www.skpnet.nl/internet/internet-only/

  • Is het standaard modem geschikt voor draadloos internet (WiFi)?

    Uiteraard kunt u met het modem dat u bij SKP 3in1 krijgt draadloos internetten. Standaard wordt echter ook een UTP-kabel meegeleverd om een bedrade verbinding te maken met uw computer. Weet wel dat op de sterkte van het WiFi-signaal verschillende zaken van invloed zijn, die de snelheid van uw internetverbinding kunnen beïnvloeden. Denk aan andere draadloze apparatuur, betonconstructies, maar ook aan andere WiFi-verbindingen in uw directe omgeving.

  • Wat betaal ik voor het modem?

    U krijgt het modem in bruikleen; hier hoeft u niet voor te betalen. Ook berekent SKP geen aansluitkosten.

  • Hoe vraag ik een e-mailadres aan?

    Bij uw 3in1- of internetabonnement krijgt u standaard 5 e-mailadressen (…@skpnet.nl). Uw eerste (hoofd)adres vraagt u aan via het inschrijvingsformulier waarmee u uw modem ophaalt. Vergeet niet hierop ook uw huidige e-mailadres in te vullen voor de bevestiging. Eventuele andere adressen kunt u vanaf online aanmaken via onze zelfservice-portal MijnSKP.

  • Werkt het nieuwe e-mailadres direct?

    U kunt de e-mailadressen zelf aanmaken en beheren via MijnSKP. Het duurt ongeveer een uur voordat uw e-mailadres actief is. 

  • Kan ik een e-mailadres van een andere provider meenemen?

    Voor abonnees met een provider-onafhankelijk e-mailadres (bijvoorbeeld Gmail of Hotmail) blijft dit gewoon werken. Abonnees met een provider-gerelateerd e-mailadres (…@caiway.nl of …@planet.nl) moeten de instellingen van hun e-mailprogramma wijzigen. Zie hiervoor de handleidingen op https://skpnet.nl/klantenservice/handleidingen/  . Vergeet ook niet uw nieuwe adres door te geven aan de contacten uit uw adresboek.

  • Wat omvat het telefonieaanbod binnen SKP 3in1?

    - Nummerbehoud
    - Voicemail
    - Wachtgesprek
    - Inkomend nummerweergave
    - Uitgaand nummeronderdrukking
    - Blokkeren bellen naar 06
    - Blokkeren bellen naar 0900
    - Doorschakelen
    - Aanpassen ringtime
    - Gidsvermelding
    - Gratis onderling bellen SKP-klanten
    - Afrekenen per seconde

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

    Wilt u uw huidige telefoonnummer meenemen, dan kan dat. SKP biedt gratis nummerbehoud. Vul hiervoor het formulier nummerbehoud in en neem dit (samen met een recente telefoonnota) mee als u uw modem ophaalt. U kunt beide documenten ook na uw aanmelding inscannen en mailen naar info@skpnet.nl . Houdt u er rekening mee dat u niet zelf uw huidige telefoonabonnement moet beëindigen, want dan kan SKP uw nummer niet meer overnemen. Liever een nieuw nummer? Ook dat kan en ook dat geeft u aan bij het ophalen van uw modem. In dat geval moet u zelf uw oude telefoonnummer opzeggen.

  • Moet ik zelf mijn huidige abonnementen opzeggen als ik overstap naar SKP?

    Wilt u uw telefoonnummer meenemen naar SKP, dan is het van belang dat u uw huidige telefonie-abonnement niet zelf opzegt. Dit regelt SKP voor u. Kiest u niet voor nummerbehoud, dan moet u zelf uw abonnement beëindigen en krijgt u van SKP een nieuw nummer. Internet- of eventueel televisie-abonnementen bij andere providers kan SKP niet voor u opzeggen, dit kunt u alleen zelf doen. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn. Loopt uw contract al langer dan een jaar, dan is deze meestal 1 maand.

  • Hoe lang duurt nummerportering?

    Het duurt ongeveer 2 weken voordat de portering van uw nummer is geregeld. Zodra u uw verzoek heeft ingediend, benadert SKP uw huidige aanbieder.

  • Hoe lang duurt het aanvragen van een nieuw telefoonnummer?

    Het duurt ongeveer een week voordat een nieuw aangevraagd telefoonnummer actief is.

  • Werkt een alarminstallatie via telefonie van SKP?

    De werking van een alarminstallatie is niet gegarandeerd met telefonie van SKP. Als het modem zonder stroom komt, is er geen telefonie en dus ook geen alarmering meer mogelijk via het modem en de bijbehorende telefoonverbinding. Veel verzekeraars accepteren het alarmsysteem ook niet als het is aangesloten op een kabelmodem, tenzij dat is voorzien van een back-up stroomvoorziening.

  • Waar kan ik SKP 3in1 bestellen?

    Om SKP 3in1 te bestellen, gaat u naar www.skpnet.nl/aanmelden  . Daar kunt u het aanmeldformulier downloaden. Als u dit uitprint en ingevuld meeneemt naar een van onze servicepunten Wolff TV, Expert, Electro World Van Dijk of Jotronics, wordt uw aanmelding direct verwerkt. U krijgt uw modem voorgeïnstalleerd mee, zodat het thuis nog een kwestie van plug-and-play is. U kunt dus nog dezelfde dag online zijn.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn modem in huis heb?

    Met het aanmeldformulier van SKP 3in1 kunt u direct uw modem ophalen bij een van onze servicepunten Wolff TV, Expert, Electro World Van Dijk of Jotronics. Het aanmeldformulier vindt u op www.skp3in1.nl

  • Wat zijn de SKP-servicepunten?

    In Pijnacker kun je terecht bij Wolff TV (Meidoornlaan 20), Expert (Ackershof 42) en Electro
    World Van Dijk (Oostlaan 28), in Delfgauw bij Jotronics (Delftsestraatweg 149).

  • Wat is de duur van het contract?

    U sluit een contract voor SKP 3in1 of internet af voor minimaal een jaar. Daarna kunt u per maand opzeggen.

  • Waarom kan ik mijn modem niet thuisgestuurd krijgen?

    Bij het ophalen van uw modem worden direct uw wensen in het systeem verwerkt, zoals de gekozen internetsnelheid maar ook nummerbehoud en bijvoorbeeld een blokkering voor bellen naar 0900-nummers. Bovendien kan de medewerker op het servicepunt u nog een en ander uitleggen en inventariseren of u inderdaad genoeg hebt aan de standaard bijgeleverde kabels.

  • Kan ik ook alleen internet afnemen, dus zonder telefonie bij mijn televisieaansluiting?

    Ja dat kan, mits u dus televisieabonnee bent van SKP. De kosten voor televisie + internet zijn terug te vinden op www.skpnet.nl/diensten/tarieven/

  • Hoe maak ik gebruik van Film1 Go?

    PC of Mac
    U kunt Film1 GO kijken via uw PC, Mac, iPad en iPhone. Om via Pc of Mac te kijken surft u naar film1.nl/go. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode. 

    iPad/iPhone
    Wilt u via de iPad of iPhone kijken? Download dan de Film1 App via de Appstore van Apple. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode.

    Android
    Het is mogelijk om Film1 GO te kijken via het Android platform. Kijk in de Google Play Store of de app voor u beschikbaar is. U kunt vervolgens inloggen met uw smartcardnummer en postcode.

    Let op: 

    - Voer het smartcardnummer in waarop Film1 is geactiveerd. Let op: is Film1 net geactiveerd op uw smartcard? Aanmelden voor Film1 GO is dan mogelijk nadat er 6 uur verstreken zijn.

    - Heeft u Film1 op meerdere smartcardnummers geactiveerd? Dan kunt u de verschillende smartcardnummers proberen om te kijken met welke de aanmelding lukt.

    - Het is helaas niet mogelijk om in te loggen met alle smartcardnummers waarop Film1 geactiveerd staat. Dit vanwege het voorkomen van fraude

  • Hoe maak ik gebruik van FOX Sports Go?

    Als u een abonnement bij SKP heeft op FOX Sports Eredivisie, International of FOX Sports Combi dan kunt u gebruik maken van FOX Sports Go.

     

    Hoe werkt het?

    Ga naar foxsports.nl of open de FOX Sports NL app. Kies bij login voor TV-aanbieder SKP en activeer uw account door te kiezen voor TV-aanbieder Stichting Kabeltelevisie Pijnacker - SKP.

    Daarna voert u de koppelcode van uw tv-abonnement in. De koppelcode is opgebouwd uit uw debiteurnummer direct gevolgd door de postcode en huisnummer (zonder spaties). Dan heeft u direct toegang tot FOX Sports en bekijkt u alle kanalen, wedstrijden en progamma's op de pc, laptop, smartphone en via Chromecast.

  • Hoe maak ik gebruik van Ziggo Sport Totaal Go?

    U kunt via uw laptop, desktop, smartphone of tablet gebruik maken van Ziggo Sport Totaal Go.

    In de App store van Apple kunt u voor zowel iPad als iPhone de Ziggo Sport Totaal app downloaden. Ziggo Sport Totaal Go is een onderdeel van deze app. In de Google Play Store is de Ziggo Sport Totaal app ook beschikbaar voor Android smartphones en tablets.

     

    Gebruikt u Windows 8 of Windows 10 op uw tablet, laptop of desktop? Download dan onze app in de Store.  In uw browser van uw computer kiest u: https://go.ziggosporttotaal.nl/user/login .

    Door te kiezen voor provider SKP, kunt u inloggen met uw postcode en het 11-cijferige nummer van uw smartcard.

     

    Krijgt u de melding geen actief abonnement te hebben? Voor deze vraag moet u contact opnemen met de administratie van SKP via 0800-2352249.

  • Ik krijg steeds een gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma?

    Ziet u op uw televisie de melding gecodeerd signaal, signal scrambled of gecodeerd programma? Veel al is dit een probleem in de communicatie tussen de televisie en CI+ Module.

     

    Stap 1

    Ten eerste is het belangrijk dat u zeker weet dat deze televisiekanalen in uw abonnement zitten. U kunt dit controleren op MijnSKP. Daarnaast communiceert niet elke CI+ module met elk merk televisie en televisienetwerk. Informeer daarom bij voorkeur bij onze servicepunten wat de beste opties zijn, meldt daarbij nadrukkelijk wat voor televisie u heeft en dat u abonnee bent van SKP in Pijnacker.

     

    Stap 2

    De foutmelding kan ook te voorschijn komen als de CI+ Module en de televisie geen goed contact met elkaar maken. Haal daarom uw CI+ module uit de televisie en plaats deze weer terug. De authenticatie zal worden gestart. Dit kan maximaal 2 minuten duren.

     

    Stap 3

    Veel problemen kunnen worden opgelost door de fabrieksinstellingen van de TV te herstellen. Haal eerst de CI+ module uit de televisie.

    Ga in het menu van de televisie naar Fabrieksinstellingen (Raadpleeg de handleiding van u televisie hoe u dat kunt vinden).

    Tijdens de herinstallatie van televisie naar een kanaalbron. Kies hier altijd voor Cable-DVB-C  of Kabel.

    Tevens vraagt de televisie tijdens de herinstallatie naar een frequentie code en netwerk ID. Pas deze aan indien nodig.

    Frequentie: 554.000 (de hoeveelheid nullen is afhankelijk van uw TV)
    Netwerk ID: 757
    QAM Formaat: QAM 64
    Symboolrate: (K-Baud): 6900

    Nadat de televisie volledig is ingesteld, zet u de televisie op NPO1. Plaats vervolgens de CI+ Module weer terug in de CAM-module. Controleer of alle zenders het weer doen.

     

    Stap 4

    Heeft u nog steeds dezelfde foutmelding. Dan kan uw televisie of uw CI+ module defect zijn. Test daarom de CI+ module in een andere televisie. Mocht u geen andere CI+ TV hebben, dan kunt u het controleren bij buren of vrienden. Ook kunt u het laten controleren bij SKP of bij onze servicepunten.

     

    Stap 5

    Werkt de CI+ module op een andere locatie wel, dan is vermoedelijk uw televisie defect. Neem daarvoor contact op met de leverancier van uw televisie.

  • Is het aansluiten van het modem ingewikkeld?

    Nee, u kunt dit eenvoudig zelf doen. Uw modem is al voorgeïnstalleerd als u het meekrijgt bij het servicepunt. Thuis sluit u het aan op het Abonnee Overnamepunt (AOP) in de meterkast of op uw radio/televisie-aansluiting in de woonkamer. De splitter en het benodigde coax-kabeltje worden bijgeleverd. In de handleiding die u meekrijgt staat in 4 stappen beschreven hoe u uw modem aansluit en registreert en hoe u vervolgens verbinding maakt met uw computer of laptop.

  • Waar vind ik de installatiehandleiding van het modem?

    De installatiehandleiding krijgt u mee bij uw modem, maar is ook te downloaden op https://skpnet.nl/klantenservice/handleidingen/

  • Wat als ik er niet uitkom?

    Bij het ophalen van uw modem bij een van de servicepunten van SKP; Wolff TV, Expert, Electro World van Dijk of Jotronics kunt u zich alvast laten informeren over de installatie in uw specifieke situatie. Eenmaal thuis kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice op 0800 – 235 2249. Komt u er met de medewerker van de klantenservice niet uit, dan zorgen wij dat u teruggebeld wordt door iemand van onze technische helpdesk. Is het probleem, eventueel met deze telefonische ondersteuning, op afstand niet op te lossen dan kunt u in overleg met SKP een beroep doen op onze installatieservice.

  • Kan ik het modem in bridge mode zetten?

    Dit is een eigen verantwoordelijkheid van de abonnee. SKP garandeert alleen de goede samenwerking met het Cisco modem dat u in bruikleen heeft.

  • Waarom werkt het modem op zolder zo traag?

    Dat komt doordat de WiFi-verbinding veel aan kracht verliest door dikke muren of plafonds. Eventueel kunt u vanaf het modem een bedrade verbinding tot stand brengen met een computer elders in huis.

  • Hoe kan ik de snelheid van mijn internetverbinding testen?

    Om de snelheid van uw internetverbinding te meten, kunt u gebruik maken van www.speedtest.net. Let wel op dat u snelheidsverlies heeft als u draadloos meet. De meest eerlijke meting verricht u bedraad, dus met een vaste verbinding tussen uw modem en uw computer of laptop.

  • Hoe kan ik mijn SKP 3in1-pakket up- of downgraden?

    Switchen tussen de SKP 3in1 pakketten kan per e-mail worden aangevraagd via info@skpnet.nl

  • Waar moet ik mijn televisie voor het SKP-signaal op instellen?

    Als u de digitale ontvanger heeft aangesloten moet u de volgende waarden invoeren:
    NetwerkID: 757
    Frequentie: 554 MHz
    Modulatie: 64 QAM
    Symboolsnelheid: 6900 KS/s

  • Wanneer moet ik een storing melden bij de SKP?

    Om zeker te weten dat het inderdaad om een storing in het kabelnet gaat, kunt u voordat u een melding doet de volgende zaken even checken:

     

    • Is de TV goed aangesloten op het elektriciteitsnet?
    • Zijn de aansluitsnoeren onbeschadigd?
    • Is de TV goed aangesloten op het kabelnet?
    • Is de TV afgestemd op de juiste frequentie?
    • Maakt u gebruik van een verdeler (bij meerdere TV's) haal die er dan tussenuit en kijk of u nog steeds dezelfde storing heeft.
    • Heeft u meer dat 2 TV's erop aangesloten dan heeft u een versterker nodig, zit die ertussen?
    • Hebben de buren hetzelfde probleem?

     

     

    Indien u alle vragen met ja kunt beantwoorden, dan is de kans groot dat het om een storing in het kabelnet gaat. Vult u dan het online storingsformulier in op MijnSKP of bel met de klantenservice op 0800 - 235 22 49. 

  • Ik heb een DVB-C tuner in mijn TV. Kan ik hiermee ook digitaal kijken?

    Ja, met een ingebouwde DVB-C tuner kunt digitaal kijken. Als u gebruik wilt maken van de extra televisiepakketten van SKP, dan heeft u een CAM-module en een SKP smartcard nodig. Deze module en smartcard zijn te koop bij onze servicepunten.

     

  • Kan SKP een tweede huisaansluiting verzorgen?

    Nee, SKP levert alleen het signaal aan. Dit gebeurt tot het AOP (Abonnee Overname Punt). Indien u problemen heeft met de bekabeling in huis of u wilt deze aanpassen, dan kunt u hierover advies inwinnen bij een van onze servicepunten of contact opnemen met een firma in elektratechniek.

  • Kan ik met materiaal dat ik bij de bouwmarkt of radiohandel haal een kwalitatief goede huisinstallatie aanleggen?

    Nee, helaas is dat niet het geval. Sommige materialen geven geen goed resultaat. U kunt het beste kabels gebruiken met het Kabelkeurmerk. Voor het doorgeven van radio- en televisieprogramma's worden hoge frequenties gebruikt. De kabels die u gebruikt moeten voldoende hoogfrequent-dicht zijn. Dit is noodzakelijk om storingen te voorkomen. Deze dichtheid werkt twee kanten op. Alle radio- en televisiesignalen die u van uw kabelbedrijf ontvangt, blijven netjes binnen de kabel. Mogelijke stoorsignalen blijven dankzij deze hoogfrequente dichtheid keurig buiten de kabel. Een kabel die niet voldoende dicht is, zendt een deel van het signaal naar de omgeving uit. Omgekeerd kan de kabel uit de omgeving ook stoorsignalen opvangen. Bij onze servicepunten kunt u terecht voor geschikt kabelmateriaal of roep de hulp in van een deskundige.

  • Hoe kan ik mijn tv instellen op het netwerk van SKP?

    Voor het instellen van uw tv op het netwerk van SKP drukt u op uw afstandsbediening op het knopje ‘menu’. Vervolgens zoekt u naar de keuze: instellingen, installatie of Plug & Play.

     

    De volgende mogelijkheden moet u aangeven / kiezen:

    - land: Belgie

    - analoog en digitaal

    - kabel (geen antenne)

    - handmatig zoeken

    - overige providers (geen UPC of Ziggo)

     

    De volgende gegevens moeten ingevuld worden:

    * Frequentie: 554,00 Mhz (of 554000 kHz)

    * Netwerk ID: 757

    * Symboolsnelheid: 6900

    * Modulatie: 64

     

    Zenders zoeken (dit kan even duren!) en opslaan.

     

    Bij enkele tv's wordt gevraagd om een beginfrequentie. Wij raden u aan dan in te voeren vanaf 0 t/m 554,00

  • Wat als mijn smartcard defect is?

    De melding ‘smartcard defect’ betekent meestal:

     

    • dat de smartcard verkeerd in de ontvanger zit en dus omgedraaid moet worden;
    • dat de chip op de kaart vies of vet is geworden; veeg deze schoon met een droge, zachte doek (eventueel een beetje ontvetten met druppel afwasmiddel);
    • dat de kaart echt defect is, maar dit komt maar weinig voor.

     

    Wanneer de zenders nog steeds niet te zien zijn, raden wij u aan de smartcard te resetten. Dit kunt u eenvoudig zelf doen via onze website.

    Ondervindt u daarna nog problemen, neem dan contact op met onze klantenservice op 0800 – 235 22 49 zodat wij de smartcard op afstand kunnen resetten. De tv en ontvanger moeten op dat moment wel aanstaan.

  • Wat kan ik doen om zelf een storing te verhelpen?

    Problemen met zenders op uw televisie komen vaak door een storing aan de digitale ontvanger. Ook kan het overnamepunt (AOP) in huis defect zijn. Voordat wij de storing doorgeven aan onze storingsdienst, vragen wij uw zelf het volgende te doen:

     

    ·Problemen met digitale zenders komen vaak door een storing aan de digitale ontvanger (losse ontvanger of ingebouwd in de tv). Ook kan het overnamepunt (AOP) in huis defect zijn. Voordat wij de storing doorgeven aan onze storingsdienst, vragen wij u zelf het volgende te doen:

    1. Reset uw tv / ontvanger
    - haal de stroom een half uur van de tv / ontvanger (dus echt de stekker eruit);
    - haal de smartcard eruit en doe deze er na ongeveer 1 minuut weer goed in;
    - reset de smartcard via onze website;
    - laat de tv minimaal een half uur op de zender uit het gevraagde pakket staan die niet wordt weergegeven.

    2. Wanneer dit niet het gewenste resultaat geeft, laat de zenders dan opnieuw zoeken via het menu (zie ook ‘uw tv instellen’). Hierdoor wordt ook het systeem gereset.

    3. Controleer of uw tv / ontvanger voorzien is van de laatste software update. Dit kunt u zien in het menu van de tv / ontvanger. Is de regel ‘software update’ lichtgrijs en niet aan te klikken, dan heeft u de laatste versie. Is deze regel zwart en kunt u deze aanklikken, dan kunt u een software update uitvoeren.

    4. Bekijk de kabels en de splitter; zijn deze nog in goede staat en zitten ze goed vast? Verandert het beeld op de betreffende zenders wanneer u aan de kabel zit? Bij beschadigde kabels kan het zijn dat maar enkele zenders hier last van hebben en storing geven, dit heeft te maken met een verschillende manier van doorgifte van bepaalde zenders via de kabel.

    5. Is de ontvanger nog in goede staat? Ook dit kan het slecht doorkomen van zenders veroorzaken.

    Wanneer u hierna toch nog last heeft van de storing, vul dan het storingsformulier in. Wij zullen de storing dan doorgeven aan onze monteur van de storingsdienst. Wanneer alsnog blijkt dat de storing veroorzaakt wordt door de tv / ontvanger, de bekabeling of de instellingen, dan wijzen wij u erop dat de kosten dan voor uw rekening zijn.

    1. Reset uw tv / ontvanger

    • haal de stroom een half uur van de tv / ontvanger (dus echt de stekker eruit);
    • haal de smartcard eruit en doe deze er na ongeveer 1 minuut weer goed in;
    • reset de smartcard via onze website;
    • laat de tv minimaal een half uur op de zender uit het gevraagde pakket staan die niet wordt weergegeven.

     

    2. Wanneer dit niet het gewenste resultaat geeft, laat de zenders dan opnieuw zoeken via het menu (zie ook ‘uw tv instellen’). Hierdoor wordt ook het systeem gereset.

     

    3. Controleer of uw tv / ontvanger voorzien is van de laatste software update. Dit kunt u zien in het menu van de tv / ontvanger. Is de regel ‘software update’ lichtgrijs en niet aan te klikken, dan heeft u de laatste versie. Is deze regel zwart en kunt u deze aanklikken, dan kunt u een software update uitvoeren.

     

    4. Bekijk de kabels en de splitter; zijn deze nog in goede staat en zitten ze goed vast? Verandert het beeld op de betreffende zenders wanneer u aan de kabel zit? Bij beschadigde kabels kan het zijn dat maar enkele zenders hier last van hebben en storing geven, dit heeft te maken met een verschillende manier van doorgifte van bepaalde zenders via de kabel.

     

    5. Is de ontvanger nog in goede staat? Ook dit kan het slecht doorkomen van zenders veroorzaken.

     

    Wanneer u hierna toch nog last heeft van de storing, vul dan het storingsformulier via MijnSKP in. Wij zullen de storing dan doorgeven aan onze monteur van de storingsdienst. Wanneer alsnog blijkt dat de storing veroorzaakt wordt door de tv / ontvanger, de bekabeling of de instellingen, dan wijzen wij u erop dat de kosten dan voor uw rekening zijn.

  • Bij het zappen worden voorkeurnummers overgeslagen. Is dat normaal?

    Ja, dat is normaal. We hebben de voorkeuzenummers ondergebracht in categorieën. Iedere categorie begint op een logische waarde. Daarnaast creëren wij hiermee ruimte om programma’s tussen te voegen. We raden u aan een favorietenlijst aan te leggen. Daarmee maakt u een interessante selectie uit het zenderaanbod in de door u gewenste volgorde. Hoe u dit moet doen staat in de handleiding van uw televisie.

  • Heb ik een digitale ontvanger nodig voor ontvangst van het SKP-signaal?

    Ja, dat is normaal. We hebben de voorkeuzenummers ondergebracht in categorieën. Iedere categorie begint op een logische waarde. Daarnaast creëren wij hiermee ruimte om programma’s tussen te voegen. We raden u aan een favorietenlijst aan te leggen. Daarmee maakt u een interessante selectie uit het zenderaanbod in de door u gewenste volgorde. Hoe u dit moet doen staat in de handleiding van uw televisie.

  • Kan ik zelf mijn smartcard resetten?

    Als u geen ontvangst meer heeft of een foutmelding krijgt op één of meerdere digitale- of HD-zenders waar u een abonnement op heeft, dan kunt u zelf uw smartcard resetten. Volg daarvoor onderstaande stappen. Let op: het is van belang dat uw apparatuur aan staat tijdens de reset, met de smartcard erin.

     

     

    • Haal de smartcard uit de tv of ontvanger
    • Noteer het nummer dat op de kaart staat
    • Stop de kaart weer goed terug in de tv of de ontvanger
    • Zet de tv of de ontvanger aan
    • Ga naar MijnSKP

     

    • Onder het kopje ‘zelf regelen’ gaat u naar ‘smartcard reset’
    • Vul het nummer van de smartcard in (let op: getallen achter elkaar, zonder spaties en zonder de R, bijvoorbeeld 41386228125)
    • Typ daarna de twee getoonde woorden over in het validatievenster
    • Druk op ‘verzend formulier’
  • Voor de ontvangst van extra pakketten heb ik een smartcard nodig. Hoe kom ik daaraan?

    Smartcards zijn uitsluitend te koop bij onze servicepunten. De servicepunten zijn te vinden op: https://skpnet.nl/klantenservice/servicepunten/

  • Waarom kan ik geen zenders vinden op mijn nieuwe televisie?

    Samsung en LG hebben in de laatste modellen televisies (model 2017) een software versie gebruikt die SKP niet direct herkend. De oplossing is dat u als land "Belgie" instelt. Daarna kunt u de standaardgegevens van SKP invoeren;

    - Netwerk-ID: 757

    - Frequentie: 554 MHz (554000 KHz)

    - Modulatie: 64 QAM

    - Symboolsnelheid: 6900

  • In het glasvezelmodem zijn 4 netwerkaansluitingen zichtbaar. Waarom kun je maar 1 van die aansluitingen gebruiken als abonnee?

    In het glasvezelmodem van SKP zijn 4 netwerkaansluitingen verwerkt. Daarvan wordt alleen poort 1 gebruikt. Helaas kunt u niet de andere 3 aansluitingen gebruiken om meerdere apparaten op de modem aan te kunnen sluiten.

    De drie andere netwerkaansluitingen in het modem zijn standaard uitgeschakeld. Deze aansluitingen zijn door SKP gereserveerd voor toekomstige ontwikkelingen voor nieuw te ontwikkelen diensten.

    Abonnees die meerdere apparaten op hun internetverbinding willen aansluiten kunnen dat doen via een externe switch.

    Een switch werkt als een soort stekkerdoos voor computers. Zoals een stekkerdoos met een stekker op het stopcontact wordt aangesloten om vervolgens de stroom te kunnen verdelen naar meerdere apparaten, zo doet een switch dat voor computers die zijn aangesloten op het internet.

    U sluit de switch aan op poort 1 van de glasvezelmodem. U kunt daarna de andere apparatuur aansluiting op de switch. Een switch is te koop bij onze servicepunten.

    Let er bij de aankoop op dat u een switch koopt die in staat is om minimaal dezelfde internetsnelheid kan verwerken als de snelheid van uw abonnement bij SKP.

  • Ik verhuis binnen Pijnacker of Delfgauw. Kan ik mijn abonnement meenemen?

    Om dit te regelen moet u het verhuisformulier invullen. Dit formulier kunt u online invullen op https://skpnet.nl/klantenservice/verhuizen/

  • Ik verhuis vanuit Pijnacker of Delfgauw naar Nootdorp. Kan ik mijn abonnement meenemen? 

    Nee, dat kan niet. SKP verzorgt alleen aansluitingen binnen de gemeente Pijnacker en Delfgauw. U vindt het formulier om uw abonnement te beëindigen onder www.skpnet.nl/klantenservice/afmelden/ .

  • Ik verhuis buiten Pijnacker of Delfgauw. Wat is de opzegtermijn?

    De opzegtermijn bedraagt 1 maand. De einddatum is de 1e van de maand na de maand van opzegging. Bijvoorbeeld: bij een opzegging op 15 juni is de einddatum van uw abonnement 1 augustus. Opzeggen kan alleen schriftelijk; gebruik hiervoor het afmeldformulier op MijnSKP. Houd er bij SKP 3in1 rekening mee dat u voor minimaal een of twee jaar een contract afsluit, daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand.